Ģenerālis

Nākotne bez sīkfailiem: kas jāzina vietņu operatoriem


Trīs cepumi guļ mobilajā telefonā blakus tastatūrai

“Nākotne bez sīkfailiem”: ko tas nozīmē?

Nākotne bez sīkfailiem ir termins, kas attiecas uz ierobežotu sīkfailu izmantošanu vietnēs. Tas ne vienmēr attiecas uz visiem sīkfailiem, bet jo īpaši uz trešo pušu sīkfailiem.

Ja pats nekad neesat izmantojis sīkdatnes, šeit atradīsiet īsu skaidrojumu. Sīkfaili ir nelieli faili, kas tiek saglabāti lietotāja datorā, pārlūkojot tīmekļa vietni. Tie tiek izmantoti tikai (ar piekrišanu), lai saglabātu tādu informāciju kā lietotāja pieteikšanās informācija vai pārlūkošanas vēsture, lai vietne varētu nodrošināt lietotājam pielāgotāku lietotāja pieredzi. Ir vairāk nekā divu veidu sīkdatnes, taču ērtības labad šodien parunāsim par diviem visizplatītākajiem. No vienas puses, ir pirmās puses sīkfaili, kurus iestata vietnes operators, un, no otras puses, ir trešās puses sīkfaili, kurus iestata citi uzņēmumi (piemēram, reklāmdevēji).

Sīkdatņu loma tiešsaistes reklāmā

Sīkfailiem ir svarīga loma digitālās reklāmas pasaulē, jo tie nodrošina reklāmdevējiem lielu daudzumu svarīgu datu, ko viņi izmanto, lai piedāvātu lietotājiem atbilstošāku un efektīvāku reklāmu.

Tomēr tas izraisīja kritiku un šaubas par privātumu. Kritiķi apgalvo, ka šie sīkfaili veicina “novērošanas kapitālismu”, kura mērķis ir vākt lietotāju datus peļņas gūšanai. Jo vairumā gadījumu lietotāji tiek izsekoti bez viņu ziņas vai piekrišanas.

Šī iemesla dēļ Google ir paziņojis, ka no 2024. gada vairs neizmantos trešo pušu sīkfailus. Uzņēmums meklēs jaunas tehnoloģijas un pieejas, kas var palīdzēt aizsargāt lietotāju privātumu, vienlaikus dodot iespēju reklāmdevējiem rādīt atbilstošas reklāmas. Šī iemesla dēļ Google pašlaik izstrādā dažādas datu aizsardzības tehnoloģijas, kas pazīstamas ar terminu “Privacy Sandbox” . Šajā smilšu kastē tiek izmantotas tādas tehnoloģijas kā mašīnmācība, lai cilvēkus sakārtotu lielākās, anonīmās kategorijās, pamatojoties uz viņu interesēm. Tādējādi reklāmdevēji var turpināt rādīt lietotājiem viņu interesēm atbilstošas reklāmas, vienlaikus saglabājot lietotāja anonimitāti.

Nākamais solis ir vairāk tehniska rakstura. Ja vēlaties, varat to izlaist un doties tieši uz sadaļu Kā vietņu īpašniekiem un tirgotājiem rīkoties šajā situācijā .

Tātad, kā darbojas privātuma smilškaste?

  1. Federated Learning of Cohorts (FLoC): tā vietā, lai izmantotu sīkfailus, lai izsekotu lietotāju uzvedību, privātuma smilškaste izmanto FLoC. Tā ir jauna sistēma, kas sadala lietotājus grupās ar līdzīgām interesēm. Pēc tam reklāmdevēji var atlasīt šīs grupas, nevis personas.
  2. TURTLEDOVE: TURTLEDOVE (divi nesaistīti pieprasījumi, pēc tam lokāli izpildīts lēmums par uzvaru) ļauj vietnēm rādīt personalizētas reklāmas, neizsekojot lietotāju uzvedību tīmeklī. Šādā gadījumā pārlūkprogramma ar reklāmu saistītus lēmumus pieņem lokāli, un lietotāja dati paliek privāti.
  3. Pirmās puses komplekti: pirmās puses kopas veido vietņu tīklu, lai tās varētu apmainīties ar datiem savā starpā. Šī sadarbība palīdz visām ieinteresētajām personām nodrošināt personalizētu saturu un reklāmas, vienlaikus aizsargājot lietotāju privātumu.
  4. Uzticības marķieri: izmantojot uzticamības marķierus, pārlūkprogrammas var pierādīt vietnei, ka lietotājs ir “īsts”, nenododot savu identitāti. Tas neļauj robotiem vai citām automatizētām sistēmām manipulēt ar sistēmu.

Ko tas nozīmē vietņu īpašniekiem

Tātad piekrišana pazudīs? Skaidrs nē! Jums joprojām būs jāsaņem nepārprotama lietotāju piekrišana, kamēr pastāv privātuma noteikumi.

Bet var nākties pielāgoties jaunajām tehnoloģijām. Kad pārlūks Chrome noņems trešo pušu sīkfailus, vietņu īpašniekiem būs jāatrod jauni veidi, kā sasniegt auditoriju un novērtēt savu reklamēšanas panākumus. Tas var nozīmēt jaunu izsekošanas tehnoloģiju izmantošanu vai jaunu tiešsaistes reklamēšanas pieeju atrašanu.

Kā šajā situācijā būtu jārīkojas vietņu operatoriem un mārketinga vadītājiem?

Tālāk ir norādītas dažas darbības, ko vietņu īpašnieki var veikt, lai sagatavotos nākotnei bez sīkfailiem.

  • Izveidojiet atbilstošu un kvalitatīvu saturu. Tā kā kontekstuālā mērķauditorijas atlase kļūst arvien izplatītāka, pārliecinieties, vai saturs ir labi pielāgots jūsu auditorijai. Kontekstuālā mērķauditorijas atlase ir stratēģija, kurā Google analizē vietnes saturu un rāda reklāmas, pamatojoties uz lapas saturu.
  • Ieviesiet alternatīvas izsekošanas metodes: Google, piemēram, strādā pie jaunas tehnoloģijas ar nosaukumu Federated Learning of Cohorts (FLoC), kas sagrupē lietotājus ar līdzīgu sērfošanas uzvedību grupās reklāmu mērķauditorijas atlasei.
  • Izprotiet pirmās puses datus: vāciet un izmantojiet pirmās puses datus, piemēram, abonējot informatīvos izdevumus, izmantojot lietotāju kontus un sociālo mediju darbības.
  • Izmantojiet piekrišanas pārvaldības platformu: lai gan trešo pušu sīkfaili drīz būs pagātne, privātuma noteikumi, piemēram, GDPR un CPRA, joprojām pieprasa lietotāja piekrišanu, izmantojot pirmās puses sīkfailus, pirms tiek vākti viņu personas dati.

CMP var palīdzēt jūsu vietnei pārvaldīt sīkfailus un nodrošināt atbilstību šai konfidencialitātes politikai, pat ja tiek izmantotas alternatīvas izsekošanas metodes. CMP ir nepieciešama, it īpaši, ja prioritāti piešķirat saviem pirmās puses datiem.

  • Veidojiet uzticēšanos: jums ne tikai jāparāda saviem lietotājiem, ka ievērojat jaunākos datu aizsardzības noteikumus, bet arī jāparāda viņu privātums par prioritāti, dodot viņiem lielāku kontroli pār saviem personas datiem. Šī iemesla dēļ ir svarīgi, lai jūs sniegtu skaidru un nepārprotamu piekrišanas deklarāciju un informāciju par to, kā jūs apstrādāsit viņu personas datus.

Nākotnē bez sīkfailiem elastīga un jaudīga CMP būs svarīgs rīks lietotāja piekrišanas pārvaldībai un datu vākšanai. Tagad bez maksas pārbaudiet piekrišanas pārvaldnieka CMP.

Sagatavojieties tagad

Var paiet līdz nākamajam gadam, līdz Google pieņems lēmumu par iespējamo trešo pušu sīkfailu likvidēšanu. Tomēr vietņu operatori un par mārketingu atbildīgie var sākt gatavoties jau tagad.
Uzņemieties iniciatīvu tagad! Pārliecinieties, vai jau esat atbilstošs un gatavs, kad jaunās izmaiņas stāsies spēkā. Mūsu CMP vienmēr ir informēta par jaunām un gaidāmajām likumdošanas izmaiņām no visas pasaules. Tūlīt bez maksas pārbaudiet savas vietnes GDPR atbilstību: vienkārši noklikšķiniet šeit, lai sāktu.


vairāk komentāru

Ģenerālis

Biļetens 09/2024

Jaunas funkcijas: Datu subjekta tiesību (DSR) rīks GDPR nosaka, ka skartajiem (piemēram, vietnes apmeklētājiem, klientiem vai citām personām, kuru dati tiek apstrādāti) ir noteiktas tiesības. Tas jo īpaši ietver to, ka viņi var noskaidrot savas tiesības un saņemt informāciju par apstrādātajiem datiem. Tiesības cita starpā ietver: Mūsu jaunais DSR rīks tagad ļauj nodrošināt skartajām personām […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Jauns

consentmanager iegūst zelta statusu kā Google CMP partneris

consentmanager ir sertificēts kā Zelta līmeņa CMP partneris Google Consent Management Platform (CMP) partneru programmā. Šis statuss mums tika piešķirts, pamatojoties uz šādiem kritērijiem: Jaunākā Google CMP partneru programmas attīstība sniedz ievērojamas priekšrocības mūsu klientiem. Tagad varat integrēt savu piekrišanas reklāmkarogu ar Google Ads, Google Analytics un Google tagu pārvaldnieku tieši no sava konta Google tagu […]