Jauns

Digitālo tirgu likums: Likums par digitālajiem tirgiem ir vienkārši izskaidrots


ES Digitālo tirgu likums

ES Digitālo tirgu likuma (DMA), kas pazīstams arī kā Digitālo tirgu likumu, mērķis ir saglabāt veselīgu konkurences līmeni starp digitālajiem uzņēmumiem, uzliekot noteiktus noteikumus un sodus par noteikumu neievērošanu “vārtu sargiem”. lielākās digitālās platformas, kas šobrīd dominē tiešsaistes telpā. Vienlaikus tās mērķis ir veicināt inovācijas tiešsaistes tirgū un aizsargāt gan uzņēmumu, gan patērētāju tiesības un intereses.

Digitālo tirgu likums (DMA) stājās spēkā 2022. gada novembra sākumā, tā noteikumi stājas spēkā 2023. gada 2. maijā, un Komisijai ir tikai pilnvaras šos noteikumus īstenot.

Uz ko attiecas DMA?

Digitālo tirgu likums attiecas uz tā sauktajiem “vārtsargiem”, tas ir, lielajiem tiešsaistes spēlētājiem digitālajā tirgū, kuri ir atlasīti pēc noteiktiem kvantitatīviem kritērijiem un tiek regulēti saskaņā ar DMA, lai novērstu iespējamu tirgus varas ļaunprātīgu izmantošanu.

2023. gada 6. septembrī Eiropas Komisija iecēla sešus vārtsargus, kuriem sešus mēnešus pēc šī datuma jāatbilst DMA atbilstības standartiem.

Seši minētie vārtsargi bija:

  1. alfabēts
  2. Amazon
  3. Apple
  4. Baitu deja
  5. Meta
  6. Microsoft

Zemāk ir Eiropas Komisijas publicētā grafika, kurā parādīti seši vārtsargi un to galvenās platformas.

Digital Markets Act Gatekeepers & Core Platform Service

Attēla avots: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_23_4328

Kādus kritērijus Eiropas Komisija izmantoja, lai identificētu vārtsargus?

Tika izmantoti trīs galvenie kvantitatīvie kritēriji:

  1. Uzņēmums ģenerē noteiktu gada apgrozījumu Eiropas Ekonomikas zonā un piedāvā centrālās platformas pakalpojumu vismaz trīs ES dalībvalstīs;
  2. Sabiedrība nodrošina centralizētu platformas pakalpojumu vairāk nekā 45 miljoniem ikmēneša aktīvo galalietotāju, kas dzīvo vai atrodas ES, un vairāk nekā 10 000 ik gadu aktīviem biznesa lietotājiem, kuri dzīvo ES; un
  3. uzņēmums pēdējos trīs gadus ir izpildījis otro kritēriju.

Kādi ir Digitālo tirgu likuma noteikumi un sankcijas?

Ir, ko drīkst un ko nedrīkst, kas jāievēro vārtsargiem. Visi ar mērķi veicināt godīgu konkurenci, inovācijas un patērētāju labumu.

Pēc Komisijas domām, ir daži piemēri, kā drīkst un ko nedrīkst.

Vārtsargiem tas jādara nākotnē:

  • Noteiktās situācijās ļaut trešajām personām strādāt ar paša Vārtsargu pakalpojumiem.
  • Piešķiriet saviem biznesa klientiem piekļuvi datiem, ko viņi ģenerē, izmantojot Gatekeeper platformu.
  • Nodrošiniet reklāmdevējiem un izdevējiem nepieciešamos rīkus un informāciju, lai paši varētu pārskatīt Gatekeeper mitinātās reklāmas.
  • Piedāvājiet biznesa klientiem iespēju reklamēties un slēgt līgumus ar saviem klientiem ārpus Gatekeeper platformas.

Nākotnē vārtsargu platformām vairs nebūs atļauts:

  • Novērtējiet paša Gatekeeper piedāvātos pakalpojumus un produktus labāk nekā salīdzināmus pakalpojumus un produktus, ko Gatekeeper platformā piedāvā trešās puses.
  • Neļaujiet patērētājiem sazināties ar uzņēmumiem ārpus viņu platformas.
  • Neļaujiet patērētājiem atinstalēt iepriekš instalētu programmatūru vai lietojumprogrammas, ja viņi to vēlas.
  • Izsekojiet galalietotājus ārpus vārtsarga platformas pamatpakalpojuma mērķtiecīgas reklāmas nolūkos bez efektīvas piekrišanas.

❗Par noteikumu neievērošanu var tikt piemērots sods līdz 10% no uzņēmuma globālā gada apgrozījuma un līdz 20% atkārtota pārkāpuma gadījumā.

Nākamie soļi?

Vārtsargiem tagad ir jāievēro ES Komisijas noteiktie noteikumi, ko drīkst un ko nedrīkst, un jāiesniedz ES Komisijai ziņojums, kurā aprakstīti pasākumi, kas veikti, lai izpildītu noteikumus. Turklāt viņiem ir jāiesniedz ziņojums ES Komisijai, kurā aprakstītas lietotāju profilu izveides metodes.

Tāpēc Digitālo tirgu likuma (DMA) ieviešana radīs godīgākus spēles noteikumus starp vārtsargiem un mazākiem uzņēmumiem, tostarp potenciālajiem jaunpienācējiem.

Esiet informēts un sagatavojieties Digitālo tirgu likuma izmaiņām.

Abonējiet mūsu biļetenu , lai saņemtu jaunāko informāciju vai pārbaudītu savu atbilstību jau šodien, izmantojot mūsu bezmaksas sīkfailu vietņu pārbaudītāju .


vairāk komentāru

Newsletter consentmanager Juni
Jauns

Biļetens 06/2024

Jauns papildinājums: privātumam draudzīga vietņu analīze Līdz ar jūnija atjauninājumu jūsu kontā ir pieejams jaunais papildinājums Vietnes analīze. Šeit mēs apvienojam divus komponentus, kuros mēs esam īpaši labi: reāla datu aizsardzība un lieliska ziņošana. Mūsu jaunās privātumam draudzīgās vietņu analīzes priekšrocības galvenokārt slēpjas datu aizsardzībā un sistēmas vienkāršībā: Izmantojot mūsu privātumam draudzīgo vietņu analīzi, mēs […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Jauns

Nīderlandes DSB: ceļvedis sīkfailu reklāmkarogiem un pastiprinātām pārbaudēm

Nīderlandes datu aizsardzības iestāde (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) ir publicējusi jaunu rokasgrāmatu , kurā aprakstīta sīkfailu reklāmkarogu veidošanas labākā prakse un no kā izvairīties, lai izvairītos no iespējamām naudas sodiem. Kā tika paziņots 2024. gada februārī , Datu aizsardzības iestāde ieviesīs vairāk kontroles, lai nodrošinātu, ka tīmekļa vietnes likumīgi saņem piekrišanu sīkfailu un citas izsekošanas programmatūras izsekošanai. […]