Pa labi

Vai Digitālo pakalpojumu likums (DSA) attiecas arī uz jūsu uzņēmumu? Tiešsaistes platformām ir papildu pienākumi


Digitālo pakalpojumu likums (DSA)

Digitālo pakalpojumu likums nosaka papildu pārredzamības prasības tiešsaistes platformām. Tiešsaistes platformas definīcija saskaņā ar DSA var attiekties uz jūsu uzņēmumu. Tā rezultātā jums, iespējams, būs jāievēro DSA papildu pārredzamības prasības. Lasiet tālāk, lai uzzinātu, vai jūsu uzņēmums ietilpst šajā kategorijā un kādus pasākumus varat veikt, lai nodrošinātu atbilstību.

Kāds ir Digitālo pakalpojumu likuma mērķis?

Digitālo pakalpojumu likums lielākajām tiešsaistes platformām un meklētājprogrammām stājās spēkā 2023. gada 25. augustā. No 2024. gada 17. februāra DSA ir pilnībā piemērojama citām tiešsaistes platformām.

DSA ir daļa no ES Komisijas darba kārtības “Digitālajam laikmetam piemērota Eiropa”, kuras mērķis ir regulēt tiešsaistes platformas un starpniekus, kā tas tika apspriests mūsu iepriekšējā ierakstā . Tās mērķis ir aizsargāt ES pilsoņu pamattiesības, vienlaikus radot drošu un pārredzamu tiešsaistes vidi.

Uz ko attiecas DSA?

DSA izvirza dažādas prasības dažādiem tiešsaistes dalībniekiem atkarībā no to funkcijas un lieluma, jo šiem faktoriem ir atšķirīga ietekme uz tiešsaistes ekosistēmu. Ir arī vērts pieminēt, ka, tāpat kā Vispārējā datu aizsardzības regula (VDAR), DSA ir balstīta uz tirgus vietas principu un tāpēc attiecas uz visiem digitālo starpnieku pakalpojumu sniedzējiem, kas apkalpo klientus Eiropas Savienībā (ES). Tas nozīmē, ka DSA var attiekties arī uz ASV uzņēmumiem. Attiecīgi DSA ir iedalījusi tiešsaistes platformas četrās galvenajās kategorijās:

1. Ļoti lielas tiešsaistes platformas un meklētājprogrammas

Komisija šo kategoriju definē kā platformas un meklētājprogrammas ar 45 miljoniem vai vairāk apmeklētāju mēnesī. DSA oficiālo sarakstu var atrast šeit .

2. Tiešsaistes platformas

DSA tiešsaistes platformu definē kā mitināšanas pakalpojumu, kas uzglabā un izpauž informāciju sabiedrībai pēc pakalpojuma saņēmēja pieprasījuma. Vietne, kurā lietotāji var izveidot lietotāju profilus vai mijiedarboties ar citiem lietotājiem, arī tiek uzskatīta par tiešsaistes platformu.

Saskaņā ar DSA terminu tiešsaistes platforma attiecas uz šādām kategorijām:

  • Sociālo mediju platformas
  • Tiešsaistes tirgi (tiešsaistes veikali, e-komercijas vietnes)
  • Satura koplietošanas vietnes
  • Lietotņu veikali
  • Tiešsaistes rezervēšanas sistēmas naktsmītnēm un ceļojumiem
  • Sadarbības ekonomikas platformas

Piezīme . Šī prasība neattiecas uz mikrouzņēmumiem un mazajiem uzņēmumiem, kas definēti kā uzņēmumi, kuros ir mazāk nekā 50 darbinieku un kuru gada apgrozījums ir mazāks par 10 miljoniem eiro. Tomēr visām pārējām organizācijām, kas ietilpst tiešsaistes platformu kategorijā, ir jāatbilst DSA prasībām.

3. Hostinga pakalpojumi
Tas ietver pakalpojumus, kas glabā lietotāja informāciju viņu vārdā. Šajā kategorijā ietilpst mākoņdatošanas pakalpojumi, tīmekļa, e-pasta un servera mitināšana.

4. Brokeru pakalpojumi
Tas var ietvert interneta piekļuves nodrošinātājus un domēna vārdu reģistrētājus, kā arī kešatmiņas vai pārvades pakalpojumus.

❗Svarīga piezīme: consentmanager nodrošinās jaunu funkciju, kas lietotājiem ļaus tieši piekļūt reklāmdevēju informācijai, vienkārši noklikšķinot uz ikonas blakus reklāmai. Tas ļauj lietotājiem pielāgot/izslēgt reklāmu uzreiz, kad viņi to redz.

Papildu pārredzamības prasības tiešsaistes platformām

Tiešsaistes platformām ir arī papildu pienākumi un cerības attiecībā uz lielākas caurskatāmības nodrošināšanu.

Saskaņā ar DSA 26. pantu “Reklāma tiešsaistes platformās” tiek noteiktas šādas prasības:

1. Tiešsaistes platformu nodrošinātājiem, kurās tiek rādīta reklāma, ir jānodrošina, ka galalietotājs katrā viņiem rādītajā reklāmā ātri, skaidri un nepārprotami reāllaikā var redzēt:

a) informācija par reklāmas mērķi;
b) persona vai organizācija, kas izvieto sludinājumu ;
c) persona vai vienība , kas samaksāja par reklāmu , ja tā nav b) apakšpunktā minētā persona vai vienība; un
d) informāciju , kas ir gan nozīmīga, gan viegli pieejama ar reklāmas palīdzību; Galveno kritēriju apraksts, pēc kuriem tiek noteikta reklāmas mērķauditorija, un līdzekļi, ar kuriem šos kritērijus var mainīt.

2. Tiešsaistes platformu nodrošinātājiem ir jānodrošina cilvēkiem, kas izmanto viņu pakalpojumus, iespēja norādīt, vai viņu piedāvātais saturs ir vai satur komerciālus paziņojumus.

3. Tiešsaistes platformu nodrošinātājiem nav atļauts rādīt reklāmas, kas izveidotas, pamatojoties uz profilēšanu, personām, kuras izmanto viņu pakalpojumus.

Ko varat darīt, lai nodrošinātu atbilstību Digitālo pakalpojumu likumam

DSA pieprasa tiešsaistes starpniekiem sniegt skaidru un vienkāršu informāciju par viņu izmantotajiem pakalpojumiem. Noteikti rūpīgi pārskatiet savu privātuma un pārskatāmības praksi. Pārliecinieties, ka saņemat visu svarīgo informāciju no saviem reklamēšanas partneriem, lai varētu efektīvi sniegt to saviem lietotājiem. Mūsu consentmanager risinājums var palīdzēt jūsu vietnei nodrošināt atbilstību un pārvaldīt pārredzamības standartus, ko pieprasa DSA un ES datu aizsardzības noteikumi, piemēram, GDPR.

Vai neesat pārliecināts, vai uz jūsu uzņēmumu attiecas Digitālo pakalpojumu likums? Sazinieties ar kādu no mūsu ekspertiem tūlīt!


vairāk komentāru

New regulations US 2024
Pa labi

Jaunie ASV privātuma likumi stājas spēkā 2024. gadā: atjauniniet savus ASV konfidencialitātes iestatījumus

Amerikas Savienotajās Valstīs jauni datu aizsardzības likumi stāsies spēkā 2024. gada otrajā pusē — Floridā, Teksasā, Oregonā un Montānā . Uzņēmumiem, kas darbojas šajos štatos vai kuriem ir klienti šajos štatos, ir jāpārskata sava datu aizsardzības prakse, lai nodrošinātu atbilstību jaunajiem datu aizsardzības likumiem. Lai atvieglotu šo procesu, šajā rakstā vispirms paskaidrosim, kur informācijas panelī var […]
Ģenerālis, Jauns

consentmanager Tool Spotlight: integrācijas opcijas CMP informācijas panelī

Šī mēneša rīka uzmanības centrā mēs sīkāk aplūkojam integrācijas līdzekļus, kas ir atrodami jūsu consentmanager CMP informācijas panelī. Tie ir ilgstoša izstrādes darba rezultāts starp consentmanager un attiecīgajiem rīkiem, kas nozīmē, ka mēs varam piedāvāt saviem lietotājiem iespēju aktivizēt integrāciju ar vienkāršu klikšķi tieši viņu CMP informācijas panelī. Jaunākās opcijas ietver Google Consent Mode v2 integrāciju, […]