Drīzumā tiks ieviests 2025. gada Eiropas pieejamības akts (EAA 2025). Uzņēmumiem ES ir jānodrošina, lai viņu tīmekļa vietnes vai tiešsaistes veikali būtu izstrādāti bez šķēršļiem līdz ieviešanas termiņam 2025. gada 27. jūnijam. Tas ietekmē arī pirmo kontaktpunktu, sīkfailu reklāmkarogu , kuram ir jābūt pieejamam arī cilvēkiem ar invaliditāti. Bet kā šie pieejamības standarti atšķiras no prasībām attiecībā uz sīkfailu reklāmkarogu, kas jau noteiktas GDPR ? Vai uzņēmumiem ir jāveic papildu pasākumi?
Šajā rakstā mēs palīdzēsim jums veikt visas nepieciešamās darbības, lai jūsu sīkfailu reklāmkarogs atbilstu EAA, un parādīsim, kā varat nodrošināt atbilstību consentmanager CMP.
Kas ir Eiropas 2025. gada pieejamības akts?
Eiropas pieejamības likums, oficiāli pazīstams kā Direktīva (ES) 2019/882 , ir Eiropas Savienības direktīva, kas pieņemta 2019. gada 27. jūnijā, un tā stāsies spēkā 2025. gada 28. jūnijā.
Viņu mērķis ir izveidot digitālās pieejamības sistēmu, lai tiešsaistes telpas, piemēram, vietnes un lietotnes, būtu viegli pieejamas un lietojamas ikvienam.
Eiropas akts par pieejamību ir vērsts uz galvenajiem produktiem un pakalpojumiem cilvēkiem ar invaliditāti, un tas nodrošina, ka pieejamības standarti ir vienādi visās ES valstīs.
Šeit ir norādītas ierobežojumu kategorijas, kuras izceļ EPL :
- Redzes traucējumi, tostarp aklums
- Dzirdes traucējumi, tostarp kurlums
- Motoru darbības traucējumi
- Kognitīvie traucējumi un mācīšanās traucējumi
- Jutība pret gaismu
- Vairākas invaliditātes
EAA ir daļa no iniciatīvas, kas atbalsta ES stratēģiju par cilvēku ar invaliditāti tiesībām 2021.–2030. gadam .
Kam un kā ir jāievēro EPL 2025?
No 2025. gada 28. jūnija produktiem un pakalpojumiem, uz kuriem attiecas Eiropas pieejamības akts, ir jāatbilst EPL prasībām.
Uzņēmumiem ir jāpārbauda konkrētās valsts pieejamības noteikumi. Dažās ES dalībvalstīs var tikt piemērotas papildu prasības.
Eiropas Pieejamības akts kopumā attiecas uz produktiem un pakalpojumiem , koncentrējoties uz digitālajām tehnoloģijām . Galvenās pakalpojumu nozares, kas minētas šajā regulā, ietver, bet ne tikai:
- Telefona pakalpojumi
- Banku pakalpojumi
- E-komercija
- Vietnes, mobilie pakalpojumi, elektroniskās biļetes un visi informācijas avoti gaisa, autobusu, dzelzceļa un ūdens transporta pakalpojumiem
- E-grāmatas
- Piekļuve audiovizuālo mediju pakalpojumiem (AVMS)
Ikvienam uzņēmumam, kas darbojas ES vai sniedz digitālos pakalpojumus klientiem ES, drīzumā būs jāievēro šīs jaunās pieejamības prasības. Mikrouzņēmumiem var būt noteikti izņēmumi, taču tiem joprojām ir jāpadara savi pakalpojumi pieejami cilvēkiem ar invaliditāti.
Lai nodrošinātu atbilstību EAA, ir svarīgi izprast tīmekļa vietnēm un mobilajām aplikācijām noteiktos pieejamības pamatprincipus . Šie principi ir atrodami oficiālajā EPL direktīvā un Direktīvā (ES) 2016/2102 par publiskā sektora iestāžu vietņu un mobilo lietotņu pieejamību.
Četri vietņu un mobilo lietotņu pieejamības principi
Pieejams sīkfailu reklāmkarogs nozīmē, ka tas atbilst uztveramības, lietojamības, saprotamības un robustuma pamatprincipiem.
Ko šie principi nozīmē jūsu sīkfailu reklāmkarogu dizainam un darbībai:
- Uztveramība — lietotājiem ir jāspēj redzēt, dzirdēt vai citādi uztvert informāciju sīkfailu reklāmkarogā. Reklāmkarogs jānoformē tā, lai neviena būtiska informācija nebūtu aizklāta vai nepieejama.
- Lietojamība — lietotājiem ir jāspēj viegli mijiedarboties ar sīkfailu reklāmkarogu. Lietotāja saskarnei bez šķēršļiem ir jāatļauj visas nepieciešamās darbības, piemēram, iestatījuma atlase, sīkfailu pieņemšana vai noraidīšana vai opciju pārlūkošana.
- Saprotamība — sīkfailu reklāmkaroga valodai un izkārtojumam jābūt viegli saprotamam. Izvairieties no sarežģīta juridiskā žargona (“juridiskais žargons”). Tā vietā izmantojiet vienkāršu un tiešu valodu, lai izskaidrotu iespējas un sekas.
- Robustums — sīkfailu reklāmkarogam nevainojami jādarbojas dažādās ierīcēs un tehnoloģijās. Neatkarīgi no tā, vai lietotājs piekļūst banerim, izmantojot mobilo tālruni, planšetdatoru vai galddatoru, banerim ir jāpielāgojas dažādiem ekrāna izmēriem un jāatbalsta dažādas tehnoloģijas.
Kā izveidot sīkfailu reklāmkarogu saskaņā ar EAA vadlīnijām?
Ir daži svarīgi soļi, kas jums jāveic. Pirmkārt, jums ir jāpielāgo sava reklāmkaroga vizuālie un funkcionālie aspekti, kurus parasti varat pielāgot pats CMP dizaina redaktorā — vairāk par to nākamajā sadaļā. Otrais solis ir daudz tehniskāks, taču to var veikt, tikai ar vienu klikšķi consentmanager CMP.
Vispirms pievērsīsimies dizaina aspektiem: kā apmaksātas consentmanager CMP pakotnes lietotājam jums ir piekļuve dažādiem iepriekš sagatavotiem sīkfailu reklāmkarogu dizainiem, kā arī plašām pielāgošanas iespējām. Galu galā jūs esat atbildīgs par sīkfailu reklāmkaroga izskata noformēšanu tā, lai tas būtu pieejams visiem lietotājiem.
Šīs konstrukcijas un uzvedības prasības ir balstītas uz WCAG ātrās veiksmes kritērijiem un metodēm ( skatiet WCAG rokasgrāmatu šeit ):
- Krāsu kontrasts — pārliecinieties, vai sīkfailu reklāmkarogā esošais teksts ir viegli salasāms, saglabājot minimālo kontrasta attiecību 4,5:1.
- Nepārsniedziet informāciju tikai ar krāsām — pieejamam dizainam ir nepieciešama papildu informācija, kas netiek nodota tikai ar krāsu palīdzību. Piemēram, pogām “Pieņemt” un “Noraidīt” nevajadzētu būt tikai zaļām, lai norādītu “Pieņemt”, un sarkanām, lai norādītu “Noraidīt”, nerādot faktisko tekstu.
- Tastatūras pieejamība — reklāmkarogam ir jābūt pilnībā navigējamam ar tastatūru, neizmantojot peli.
- Skaidrs formulējums — izmantojiet skaidrus, saprotamus vārdus un skaidri norādiet saturu.
- Pielāgojams dizains — pārliecinieties, ka jūsu reklāmkarogs var pielāgoties dažādiem ekrāna izmēriem — no mobilajām ierīcēm līdz galddatoriem.
- Alternatīvais teksts — ja jūsu reklāmkarogs satur ikonas vai attēlus, nodrošiniet alternatīvā teksta aprakstus visiem elementiem, kas veic kādu funkciju vai apzīmē stāvokli. Tas ir būtiski lietotājiem, kuri paļaujas uz ekrāna lasītājiem.
- Ērta atteikšanās — pārliecinieties, ka lietotāji var atteikties no sīkfailiem vienā darbībā, bez nepieciešamības pārvietoties pa vairākiem ekrāniem.
- Saites — ievērojiet tīmekļa noteikumus, pasvītrojot saites un, ja iespējams, izmantojiet krāsas, piemēram, zilu, lai norādītu uz interaktivitāti.
Kļūdas, kuru dēļ jūsu sīkfailu reklāmkarogs neatbilst EAA prasībām (ar piemēriem!)
Sīkdatņu reklāmkarogs ar sliktu pieejamības vērtējumu var būtiski ietekmēt lietotāju ar invaliditāti pieredzi , nemaz nerunājot par draudīgajiem sodiem !
Papildus tam, ka netiek ievērots iepriekš minētais, tālāk ir norādītas dažas izplatītas kļūdas, kas var izraisīt jūsu reklāmkaroga neveiksmi, kā arī piemēri.
1. kļūda: slikta kontrasta attiecība
Minimālā kontrasta attiecība 4,5:1 šeit netiek sasniegta. Lietotājiem ar redzes traucējumiem var būt grūti izlasīt jūsu reklāmkarogu.
2. kļūda: teksts ir pārāk mazs
Mazie fontu izmēri apgrūtina satura lasīšanu un mijiedarbību ar to.
3. kļūda: nav tūlītējas atteikšanās iespējas
Ja netiek nodrošināta skaidra un tūlītēja iespēja atspējot visus sīkfailus, reklāmkarogs var būt nomākts un lietotājiem nepieejams. Lietotājiem ir jānodrošina vienkāršs veids, kā atteikties no sīkfailu izmantošanas.
Kā aktivizēt EAA atbilstību jūsu consentmanager CMP
Otrais solis, nedaudz tehniskāks, bet diezgan vienkāršs, ir iespējot pieejamības funkciju jūsu CMP reklāmkarogā. Iespējojot mūsu WCAG atbilstības funkciju, mūsu sistēma automātiski pievieno kodu jūsu reklāmkarogam, kas ekrāna lasītājiem un citiem pieejamības rīkiem atvieglo satura interpretāciju. WCAG atbilstības aktivizēšana consentmanager sistēmā, cita starpā, tiek aktivizētas šādas funkcijas:
- Vienkāršāki navigācijas ceļi navigācijai ar tastatūru (piemēram, pārvietojieties reklāmkarogā, izmantojot taustiņu Tab, nevis peli)
- Labāka grafikas redzamība (piemēram, kā tiek izskaidrots grafikas darbs)
- Labāka elementu piešķiršana funkcijām (piemēram, virsraksti ir skaidri atzīmēti kā tādi)
- Labāka funkcionālo elementu lasāmība (piemēram, izvēles rūtiņas grafikas statuss ir padarīts lasāms)
- Koncentrēšanās uz pašreizējo elementu (piemēram, tastatūras navigācija paliek sīkfailu reklāmkarogā)
Visu šo funkciju mērķis ir atvieglot ekrāna lasītājiem, pārlūkprogrammām un citiem palīglīdzekļiem, lai padarītu vietni vai sīkfailu reklāmkarogu vieglāk lietojamu un lasāmu, kā arī kopumā vieglāk orientēties.
Veiciet tālāk norādītās darbības.
- Piesakieties savā consentmanager CMP informācijas panelī.
- Dodieties uz sadaļu “Tēmas”.
- Izvēlieties savu sīkfailu banera dizainu.
- Izvēlieties savu CMP.
- Sadaļā Box Settings meklējiet iestatījumu “Iespējot WCAG atbilstību” (kas apzīmē “Web Content Accessibility Guidelines”). Vienkārši noklikšķiniet uz “Jā”, lai to aktivizētu.
- Pēc atlases jūsu sīkfailu reklāmkarogs tiks optimizēts atbilstoši EAA 2025 prasībām.
Naudas sodi par EPL neievērošanu
Sodi par Eiropas pieejamības akta neievērošanu dažādās ES dalībvalstīs var atšķirties. Vācijā var tikt uzlikts naudas sods līdz 500 000 eiro , kas var pat novest pie pakalpojumu bloķēšanas . Turklāt pēc sūdzības saņemšanas nekavējoties jāveic visi nepieciešamie labojumi.
Svarīgi zināt, ka no stāšanās spēkā 2025. gada 28. jūnijā klienti jau var iesniegt sūdzību valsts tiesās vai datu aizsardzības iestādēs . Sodi visā ES parasti ir no 2000 līdz 500 000 eiro, lai gan nopietnos gadījumos var tikt piemērots maksimālais sods 1 000 000 eiro apmērā . Precīzs naudas soda apmērs ir atkarīgs no tādiem faktoriem kā pārkāpuma smagums un tā ietekme uz skartajām personām, un tā ir balstīta uz katras ES valsts izpildes politiku.
Secinājums
Veicot iepriekš minētās darbības, varat sasniegt atbilstību EPL. Izstrādājot savu sīkfailu reklāmkarogu tā, lai tas atbilstu pieejamības standartiem, jūs ne tikai izvairīsities no iespējamām soda naudas, bet arī nodrošināsit iekļaujošāku tīmekļa pieredzi visiem lietotājiem. Pateicoties integrētajai pieejamības funkcijai, kas ir ietverta consentmanager CMP, atbilstība ir iespējama pat bez daudzām tehniskām zināšanām!
Tā kā ieviešanas termiņš strauji tuvojas, ir pienācis laiks veikt šīs izmaiņas.
🍪 Sāciet šeit ar bezmaksas konta iestatīšanu un mūsu maksas plāna 14 dienu izmēģinājuma versiju.