Nīderlandes, Norvēģijas un Vācijas (Hamburgas) regulatori ir lūguši Eiropas Datu aizsardzības kolēģiju ( EDPB ) sniegt atzinumu par to, vai lielas tiešsaistes platformas var izmantot “piekrišanu vai samaksu” modeļus uzvedības reklāmām, pamatojoties uz derīgu un brīvprātīgu pamatojumu. lietotāja piekrišana. Fons bija Meta ieviestais abonēšanas modelis 2023. gada oktobrī, kurā lietotājiem ir iespēja izvēlēties vai nu maksāt ikmēneša maksu, lai izmantotu Meta pakalpojumus bez reklāmas, vai arī izmantot pakalpojumus bez maksas un redzēt reklāmu — tiešs “piekrišanas” piemērs. vai Pay” modeli.
EDPB lēmums šajā jautājumā ir tāds, ka lielas tiešsaistes platformas, kas saviem klientiem tikai dod iespēju izvēlēties vai nu maksāt maksu vai piekrist personas datu apstrādei biheiviorālai reklāmai, neatbilst Vispārīgajai datu aizsardzības regulai. Šāds modelis rada piespiedu piekrišanu un nelabvēlīgi ietekmē lietotājus, kuri atsakās. Saskaņā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu (VDAR) derīgai piekrišanai ir jābūt brīvprātīgai, un lietotāji nedrīkst justies spiesti piekrist datu apstrādei, lai izmantotu tiešsaistes platformas pakalpojumus.
Gadījumos, kad šo lielo tiešsaistes platformu izmantošana ir būtiska sociālajai līdzdalībai vai piekļuvei profesionāliem tīkliem, piekļuves ierobežošana tiem, kas nav devuši piekrišanu, tiek uzskatīta par negatīvu un neatbilst nepieciešamības un proporcionalitātes, mērķa ierobežojuma, datu minimizēšanas un godīgums saskaņā ar GDPR.
EDPB ieteikumi par atbilstību
Lai izpildītu GDPR standartus, EDPB aicina platformas piedāvāt reālu “līdzvērtīgu alternatīvu”, kas nerada papildu izmaksas. Tas nozīmē iespējamu trešās piekrišanas iespēju, kas lietotājiem nerada nekādas izmaksas un joprojām ļauj viņiem izmantot šo lielāko tiešsaistes platformu pakalpojumus.
Trešās piekrišanas iespējas ieviešana
Iespējamais risinājums varētu būt piem. B. sastāv no trim pogām uz sīkfailu banera: “Es piekrītu visiem”, kas nozīmētu, ka Jūs brīvprātīgi piekrītat uzvedības reklāmas apstrādei; “Piekrītu bez biheiviorālās reklāmas”, kas nozīmētu atteikšanos no biheiviorālās reklāmas apstrādes, bet iespēju izmantot pakalpojumu līdz noteiktam limitam; un visbeidzot “es maksāju”, kas nozīmētu nepiekrist biheiviorālās reklāmas apstrādei, bet gan iespēju izmantot pakalpojumu ar vairāk funkcijām nekā pēdējā iespēja.
consentmanager lietotāji var pievienot jūsu pielāgoto pogu “Piekrist bez uzvedības reklāmas” jūsu sīkfailu pogas pirmajam līmenim, izpildot mūsu tehniskās instrukcijas mūsu palīdzības lapā šeit .
Izmantojot šīs opcijas, varat nodrošināt, ka jūsu lietotājiem ir vairāk veidu, kā sniegt piekrišanu, nevis tikai akceptēt visus noteikumus vai maksāt maksu.
Ja jums ir vēl kādi jautājumi, lūdzu, sazinieties ar mail@ consentmanager .net.