Jauns

ES Digitālo pakalpojumu likums: ietekme uz uzņēmumiem


Eiropas Savienības digitālo pakalpojumu likums

“Visa mūsu noteikumu loģika ir nodrošināt, ka tehnoloģija kalpo cilvēkiem un sabiedrībai, kurā mēs dzīvojam, nevis otrādi. Digitālo pakalpojumu likums nodrošinās jēgpilnu platformu un meklētājprogrammu pārredzamību un atbildību, kā arī sniegs patērētājiem lielāku kontroli pār savu tiešsaistes dzīvi. Šodien veiktie apzīmējumi ir milzīgs solis uz priekšu, lai tas notiktu.

Margrēte Vestagere, viceprezidente Eiropai, kas piemērota digitālajam laikmetam — 25.04.2023.

Digitālo pakalpojumu likums (DSA) jeb Digitālo pakalpojumu likums stājās spēkā 2022. gada 16. novembrī . Tomēr uzņēmumiem vēl ir jāizpilda dažas saistības līdz nākamajam termiņam 2024. gada 17. februārī .

Likums attiecas uz visiem digitālajiem pakalpojumiem, kas savieno patērētājus ar precēm, pakalpojumiem vai produktiem, jo ​​īpaši uz “ļoti lielām tiešsaistes platformām un meklētājprogrammām”, piemēram, Google, skaidro ES Komisija. DSA ir daļa no ES digitālās stratēģijas “Eiropa piemērota digitālajam laikmetam”. Taču tas ir tikai laika jautājums, kad šie likumi ietekmēs visu nozari. Tādēļ jūsu uzņēmumam var būt izdevīgi piemērot šos noteikumus tagad.

Tas ir teikts paziņojumā Eiropas Komisijas oficiālajā tīmekļa vietnē :

“Mikrouzņēmumiem un mazajiem uzņēmumiem būs pienākumi proporcionāli to spējām un lielumam, vienlaikus nodrošinot, ka tie paliek atbildīgi. Turklāt, pat ja mikrouzņēmumi un mazie uzņēmumi ievērojami pieaugs, tie gūtu labumu no mērķtiecīga atbrīvojuma no pienākumu kopuma 12 mēnešu pārejas periodā.

Tulkots no angļu valodas: mikrouzņēmumiem un mazajiem uzņēmumiem būs pienākumi, kas ir proporcionāli to iespējām un lielumam, vienlaikus nodrošinot to atbildību. Un pat tad, ja mikro un mazie uzņēmumi ievērojami pieaugs, 12 mēnešu pārejas periodā tie tiks atbrīvoti no vairākām saistībām.

Digitālo pakalpojumu likuma mērķis ir veicināt drošāku tiešsaistes vidi , jo īpaši par to ir atbildīgas ļoti lielas tiešsaistes platformas.

  • Patērētāji un viņu pamattiesības internetā ir labāk aizsargātas
  • Stingras sistēmas izveide tiešsaistes platformu pārredzamībai un pārskatatbildībai
  • Veicināt inovāciju , izaugsmi un konkurētspēju tirgū.

Kā tam vajadzētu izskatīties? Ietekmētajām tiešsaistes platformām ir jāmaina sava prakse un jāveic noteikti pasākumi, piemēram: B:

  • Platformām ir jāaizliedz bērniem paredzēta reklāma .
  • sniegt lietotājiem iespēju nesaņemt ieteikumus, kuru pamatā ir profilēšana
  • Pielāgot pasākumus pret ļaunprātīgu reklāmu un pretreklāmu
  • Ziņošana par pārkāpumiem

Ar pilnu oficiālo pasākumu sarakstu var iepazīties šeit .

Tālāk norādītajām 17 ļoti lielām tiešsaistes platformām (VLOP) un 2 ļoti lielām tiešsaistes meklētājprogrammām (VLOSE) ir jāatbilst DSA:

  • Alibaba AliExpress
  • Amazon veikals
  • Apple App Store
  • Booking.com
  • Facebook
  • Google Play
  • Google kartes
  • Google pirkumi
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • Snapchat
  • Tik Tok
  • Twitter
  • Wikipedia
  • YouTube
  • Zalando

Ļoti lielas tiešsaistes meklētājprogrammas:

  • Bing
  • Google meklēšanu

ES Digitālo pakalpojumu likuma ietekme

  • Lietotājiem/pilsoņiem
    • Labāka pamattiesību aizsardzība
    • Lielāka izvēle, zemākas cenas
    • Samazināta nelegāla satura iedarbība
  • Uzņēmumiem
    • Lielāka izvēle, zemākas cenas
    • Piekļuve ES mēroga tirgiem, izmantojot platformas
    • Vienlīdzīgi konkurences apstākļi nelegāla satura nodrošinātājiem
  • Platformām/digitālo pakalpojumu sniedzējiem
    • Tiesiskā noteiktība, noteikumu saskaņošana
    • Vieglāk izveidot un paplašināties Eiropā

Kā jūs varat sagatavoties tagad

Ja jūsu uzņēmums nav viena no ļoti lielajām tiešsaistes platformām, jums vēl nav jāpilda DSA saistības. Tomēr jūs iegūsit ilgtermiņā, ja tagad pieņemsit tālāk norādīto privātuma praksi:

Informējiet un apmāciet savu komandu

Pārliecinieties, ka jūsu darbinieki, jo īpaši tie, kas ir atbildīgi par datu apstrādi un atbilstību, ir labi informēti par DSA un tās iespējamo ietekmi uz jūsu uzņēmumu. Īpaša piekrišanas pārvaldības rīka izmantošana palielina drošību.

→ Regulāri atjauninājumi un attiecīgo biļetenu, normatīvo aktu atjauninājumu vai nozares publikāciju abonēšana.
Padoms: abonējiet mūsu ikmēneša biļetenu no consentmanager , un jūs tiksit informēts, tiklīdz stāsies spēkā jauni datu aizsardzības noteikumi.

Atbilstības trūkumu analīzes veikšana

Novērtējiet savu pašreizējo datu praksi un salīdziniet tās ar DSA prasībām, lai noteiktu nepilnības un jomas, kurās ir nepieciešami uzlabojumi.

→ Strādājiet ar juridiskajiem un atbilstības ekspertiem, lai veiktu rūpīgu jūsu procesu, politiku un tehnoloģiju analīzi. Izveidojiet visaptverošu pārskatu, kurā ir izceltas jomas, kurām jāpievērš uzmanība, un piešķiriet resursus šo trūkumu novēršanai.

Lai ātri pārbaudītu atbilstību, varat arī tieši izmantot mūsu bezmaksas vietņu skeneri, kas sniegs jums atbilstības ziņojumu ar ieteikumiem jomām, kurām jāpievērš uzmanība, pamatojoties uz tiesību aktiem, kas attiecas uz jūsu uzņēmumu.

Regulāri pārskatiet un pielāgojiet konfidencialitātes iestatījumus

Regulāri pārskatiet privātuma iestatījumus savās vietnēs un citās saistītajās platformās un pielāgojiet tos vajadzīgajam datu aizsardzības līmenim.

→ Veltiet dažas minūtes, lai savā sīkfailu piekrišanas rīkā nodrošinātu, ka esat saskaņojis tālāk norādītos punktus ar vispārējo konfidencialitātes politiku.

  • Optimizējiet sava reklāmkaroga saskarni, lai tas būtu skaidrs, lietotājam draudzīgs un pieejams.
  • Iekļaut atteikšanās mehānismus.
  • Ieviesiet detalizētas piekrišanas iestatījumus.
  • Pielāgojiet piekrišanas opcijas.

Apmeklējiet mūsu bezmaksas kontrolsarakstu , lai pārliecinātos, ka ievērojat galvenos privātuma noteikumus.

Ievērojot šo praksi, jūs ne tikai palielināsit lietotāju uzticēšanos, bet arī parādīsit savu apņemšanos nodrošināt atbilstību datu aizsardzībai un būsiet labāk sagatavots turpmākām izmaiņām datu aizsardzības tiesību aktos, ja tās būs jums svarīgas.


vairāk komentāru

Ģenerālis

Biļetens 09/2024

Jaunas funkcijas: Datu subjekta tiesību (DSR) rīks GDPR nosaka, ka skartajiem (piemēram, vietnes apmeklētājiem, klientiem vai citām personām, kuru dati tiek apstrādāti) ir noteiktas tiesības. Tas jo īpaši ietver to, ka viņi var noskaidrot savas tiesības un saņemt informāciju par apstrādātajiem datiem. Tiesības cita starpā ietver: Mūsu jaunais DSR rīks tagad ļauj nodrošināt skartajām personām […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Jauns

consentmanager iegūst zelta statusu kā Google CMP partneris

consentmanager ir sertificēts kā Zelta līmeņa CMP partneris Google Consent Management Platform (CMP) partneru programmā. Šis statuss mums tika piešķirts, pamatojoties uz šādiem kritērijiem: Jaunākā Google CMP partneru programmas attīstība sniedz ievērojamas priekšrocības mūsu klientiem. Tagad varat integrēt savu piekrišanas reklāmkarogu ar Google Ads, Google Analytics un Google tagu pārvaldnieku tieši no sava konta Google tagu […]