Padariet Facebook Pixel saderīgu ar GDPR

Eiropas Vispārējā datu aizsardzības regula (GDPR) ir spēkā kopš 2018. gada 25. maija. Tam ir liela ietekme uz datu aizsardzību tiešsaistes jomā. Tas attiecas uz vietnēm un tiešsaistes veikaliem, kā arī sociālajiem medijiem. Facebook pikseļu sīkfailu ietekmē arī ES datu aizsardzības reforma, kas nosaka sarežģītus sīkfailu un datu aizsardzības noteikumus. Svarīgs regulējums šajā kontekstā ir to lietotāju piekrišana, kurus ietekmē pikseļu izsekošana.

Šajā rakstā ir sniegts vērtīgs kopsavilkums par ļoti aktuālo tēmu par to, kā padarīt Facebook Pixel GDPR saderīgu. Vai jums ir kādi jautājumi? Kā profesionāls piekrišanas pārvaldības nodrošinātājs (CMP) Consentmanager ir speciālists visās tēmās, kas saistītas ar Facebook pikseļiem un sīkfailiem.

Ko regulē GDPR?

Pat vairākus gadus pēc ES Vispārīgās datu aizsardzības regulas ieviešanas daudzi komerciālo vietņu operatori joprojām nezina, kāda ir saikne starp noteikumiem un Facebook pikseļu sīkfailu konkrēti un tiešsaistes izsekošanu kopumā. Tāpēc šajā pirmajā sadaļā ir sniegts pārskats par Facebook Pixel saistību ar privātumu.

GDPR tika izstrādāts, lai aizsargātu visu to cilvēku personas datus , kuri saskaras ar uzņēmumiem, valsts iestādēm, fondiem, klubiem, biedrībām un citām līdzīgām iestādēm. Uz šo datu vākšanu, apstrādi, uzglabāšanu un dzēšanu, tostarp izmantojot Facebook pikseļu sīkfailu, tagad attiecas visaptveroši noteikumi. Par GDPR noteikumu neievērošanu, kas papildina Federālo datu aizsardzības likumu (BDSG) Vācijas Federatīvajā Republikā, var tikt piemērotas bargas sankcijas. Tāpēc, ja vēlaties nodrošināt Facebook Pixel GDPR saderību, ieteicams precīzi zināt un ievērot noteikumus. Šis raksts ir paredzēts, lai palīdzētu jums veikt juridiski atbilstošu ieviešanu.

Facebook Pixel un GDPR – šādi viss ir savienots

Kāds sakars Facebook pikselim ar GDPR? Ļoti viegli! Facebook pikselis var torpedēt datu aizsardzības noteikumus, ja izsekošana netiek izmantota juridiski drošā veidā.

Bet kas īsti ir šī izsekošana?

Izsekošana internetā nozīmē, ka vietņu operatori izmanto piemērotus rīkus, lai sekotu lietotāju “sērfošanas pēdām”. Konkrēti, viņi vāc datus no lietotājiem, kurus izmanto, lai izdarītu secinājumus par viņu personu un uzvedību . Šādu pasākumu mērķis ir padarīt tiešsaistes mārketingu efektīvāku mērķa grupai un, protams, tādējādi palielināt pārdošanas apjomu. Piemēram, var noteikt, vai noklikšķināšana uz reklāmas izraisīja attiecīgās preces iegādi.

Izsekošanas problēma ir sensitīvie dati, kas savākti, izmantojot tādas metodes kā Facebook pikseļu sīkfails. “Sensitīvs” šajā kontekstā nozīmē, ka personu, kas atrodas aiz lietotāja , var identificēt ar viņu. Tas iespējams, izmantojot personas datus, bet arī, piemēram, izmantojot izmantotā datora vai viedtālruņa IP adresi. Un tieši tas nav atļauts, tāpēc Facebook pikseļu sīkdatnei ir nepieciešama arī “piekrišana”, t.i., attiecīgo personu piekrišana.

Vai jūsu vietne ir saderīga? Uzziniet, izmantojot mūsu kontrolsarakstu

Lejupielādēt kontrolsarakstu

Lietotāju atļauja ir viss un beigas

Viens no Vispārīgās datu aizsardzības regulas pamatnoteikumiem, kas, protams, aptver arī Facebook Pixel un GDPR tēmu, ir tāds, ka lietotājam vienmēr ir jādod sava atļauja, ja viņa dati tiek saglabāti. Un: ja viņš savus datus dara pieejamus, viņam ir arī tiesības atkārtoti dzēst lielāko daļu no tiem. Šajā kontekstā GDPR paredz tā sauktās ” tiesības tikt aizmirstam” . Bet tieši tas ir problemātisks. Galu galā, kā kāds var aizstāvēt šādas tiesības, ja viņš pat nezina, ka no viņiem tiek vākti dati? Tā kā Facebook pikseļu sīkfaila izsekošana ir kaut kas tāds, ko daudzi lietotāji pat nepamana. Un tieši tāpēc ir grūti iestatīt Facebook Pixel GDPR saderību.

Facebook Pixel konfidencialitāte

Kritika, kas tiek vērsta pret pikseļu, ir par to, ka izsekošanas sīkfaili nolasa personas datus – bez lietotāja piekrišanas. Un Facebook pikseļu sīkfailam lietotāja piekrišana ir priekšnoteikums. VDAR to skaidri regulē visaptverošā noteikumu kopuma 13. punktā.

Pienākums sniegt informāciju, vācot personas datus no datu subjekta

Ja personas dati tiek vākti no datu subjekta, atbildīgā persona šo datu vākšanas laikā informē datu subjektu par sekojošo:

  • atbildīgās personas un attiecīgā gadījumā tās pārstāvja vārds un kontaktinformācija;
  • ja piemērojams, datu aizsardzības inspektora kontaktinformācija;
  • kādiem nolūkiem personas dati tiek apstrādāti…”

Tāpat lietotājs ir jāinformē par juridisko pamatu un jebkādiem personas datu saņēmējiem.

Facebook Pixel un GDPR jomā tas viss nozīmē, ka lietotājs a) jābūt informētam par sīkfailu vākšanu vietnē un b) tam arī jāpiekrīt.

Vai jūs labprātāk iztiktu bez Facebook pikseļu sīkfaila?

Protams, lai Facebook Pixel GDPR būtu savietojams, ir jāveic virkne precīzu un atbilstošu pasākumu. Taču pūles ir tā vērtas, ja ņemat vērā tālāk sniegto priekšrocību sarakstu, ko sniedz Facebook pikseļu sīkfaila izmantošana ar lietotāja piekrišanu.

Facebook pikseļu sīkfails ļauj:

  • efektīvu ieskatu jūsu uzņēmuma esošo un potenciālo klientu uzvedībā
  • mērķtiecīgu kampaņu izstrāde sociālo mediju jomā, kas mūsdienās ir tik svarīga
  • ideāls veids, kā sasniegt attiecīgo mērķa grupu ar īpaši pielāgotu tiešsaistes reklāmas stratēģiju
  • tiešsaistes pārdošanas uzlabošana

Mūsdienu tiešsaistes mārketinga profesionālajām stratēģijām ir nepieciešami sociālie mediji kā būtisks kanāls, kurā jūsu mērķa grupa steidzas. Tāpēc tas ir galvenais, lai sasniegtu un uzrunātu šos potenciālos klientus un klientus optimizētā veidā. Nav lietderīgi bāzt galvu smiltīs Facebook Pixel un DSGVO problēmu dēļ un atteikties no tik efektīvas tiešsaistes reklāmas metodes. Jo tiešsaistes reklamēšana ir kļuvusi par uzņēmējdarbības panākumu pamatu. Ir daudz pētījumu, kas iespaidīgi pierāda, ka klienti — vai tas būtu B2B vai B2C — mūsdienās izmanto internetu, lai izpētītu piemērotus uzņēmumus, produktus un pakalpojumus. Tas nozīmē, ka tīmekļa vietnes un tiešsaistes veikali, kā arī reklāma sociālajos medijos ir būtiska efektivitātei un panākumiem.

Esiet lietas kursā!

Abonējiet biļetenu

Starpsecinājums

Facebook pikseļu sīkfails ir noderīga lietotāju izsekošanas metode, kas ir pamats tiešsaistes kampaņu izveidei, no kurām jūs un jūsu uzņēmums gūs labumu ilgtermiņā. Taču, tā kā Facebook Pixel apkopo datus no lietotājiem, attiecībā uz sīkfailiem tiek piemēroti GDPR noteikumi. Ko tas nozīmē tieši jums kā potenciālajam Facebook pikseļa lietotājam? Kas jums kā vietnes operatoram ir jāņem vērā, lai iestatītu Facebook Pixel saderīgu ar GDPR?

Šie desmit punkti ļauj ieviest Facebook pikseļu sīkfailus ar lietotāja piekrišanu atbilstoši datu aizsardzībai. Protams, tas ir vispārējs standarts. Jūs varat iegūt pielāgotu risinājumu Facebook pikseļu sīkfailam no Consentmanager kā specializēta piekrišanas pārvaldības nodrošinātāja.

1. Pareiza Facebook Pixel privātuma politika

Lai varētu izmantot Facebook Pixel GDPR saderību, Facebook Pixel datu aizsardzības deklarācija attiecīgajai vietnei, interneta veikalam vai Facebook lapai ir neaizstājams pamats. Šajā datu aizsardzības deklarācijā jums ir jānorāda, ka izmantojat sīkdatnes. Tajos ir aprakstīts, kādi sīkfaili, piemēram, Facebook pikseļu sīkfaili, tie ir, un kāds ir to mērķis. Viena lieta ir īpaši svarīga: informējiet lietotāju, ka viņam ir tiesības jebkurā laikā iebilst pret Facebook pikseļu un citu izsekošanas metožu izmantošanu. Šīs tiesības iebilst ir galvenās tiesības, kas jāievēro, lietojot Facebook Pixel un GDPR noteikumus.

2. Piekrišanas teksts

Daudzi vietņu operatori uzskata, ka pietiek ar 1. punktu (datu aizsardzības deklarācijā norādītā atsauce uz Facebook pikseļu izmantošanu, lai izsekošana atbilstu GDPR prasībām). Bet tas tā nav. Lietotājam ir jādod piekrišana Facebook Pixel Cookie Consent izmantošanai, t.i., aktīvi jāpiekrīt, ka viņš apstiprina izsekošanas izmantošanu. Šī piekrišana ir būtisks kritērijs, lai vietne juridiski drošā un pilnīgā veidā vienotos par Facebook Pixel un GDPR, lai lietotāja tiesības tiktu īstenotas juridiski droši un pilnībā. Vietnes apmeklētāja piekrišana tiek sagatavota ar piekrišanas tekstu.

3. Piekrišanas teksta izvietošana

Ir svarīgi, lai lietotāji patiešām atpazītu tekstu, lai saņemtu piekrišanu vai iebildumu. Tāpēc piekrišanas teksta izvietošana pamanāmā vietā ir viss un beigas. Tam ir divas iespējas, kas arī ir saderīgas ar GDPR. Vai nu jūs izmantojat klasisko reklāmkarogu Facebook pikseļu sīkfailu piekrišanai, vai arī vietnē parādāt uznirstošo logu, kas ļauj apmeklētājam viegli sniegt piekrišanu izsekošanai. Šajā kontekstā apmeklētāji parasti var izvēlēties vairākas atļautās izsekošanas iespējas.

4. Definējiet izsekošanas jomu

Tas, cik lielā mērā jūs kā vietnes operators plānojat izsekošanu, ir svarīgs arī datu aizsardzības deklarācijai un piekrišanas tekstam. Svarīgs termins šajā kontekstā ir tā sauktais “paplašinātais salīdzinājums” . Nosaukums ir programma. Facebook Pixel apkopotie dati ir arī jāsalīdzina ar datiem no klientiem, kurus jau ir apkopojis pats uzņēmums. Kā piemēru var minēt klientu sarakstus, kā arī e-pasta adreses, kuras var būt ģenerētas, abonējot biļetenus. Šāda datu un Facebook pikseļu kombinācija var būtiski ietekmēt datu aizsardzību, jo var būt iespējams identificēt lietotājus.

5. Izdariet pareizo izvēli starp pieteikšanās un atteikšanās procedūrām

Jums noteikti jāapzinās šīs divas procedūras. Tā kā tiem ir liela nozīme, lai pareizi ieviestu Facebook Pixel DSGVO saderību. Abas metodes lietotāja piekrišanai izsekošanai atšķiras ar to, ka lietotājs aktīvi piedalās piekrišanas procesā, lai dotu savu piekrišanu. Tas tiek nodrošināts, piemēram, aktīvi atlasot izsekošanas opcijas (un saistīto apjomu). Prasības attiecībā uz Facebook pikseļu izmantošanu datu aizsardzības ziņā ir labāk īstenotas izvēles procedūrās . Paplašinātas datu salīdzināšanas gadījumā lietotāja nepārprotamas piekrišanas procedūra ir juridiska obligāta prasība. Savukārt, izmantojot atteikšanās procedūru, piekrišana pēc noklusējuma tiek uzskatīta par pašsaprotamu, un lietotājam var nākties aktīvi iebilst pret to.

6. Datumu izvēle

Kā komerciālas vietnes operatoram jums rūpīgi jāanalizē, kādus datus apkopojat no lietotājiem. Tas ir arī viens no GDPR principiem, ka tiek vākti tikai tie dati, kas kalpo konkrētam mērķim . Piemērs no biļetenu abonēšanas jomas: Lai abonētu biļetenu, protams, ir svarīgi prasīt lietotāja e-pasta adresi. Taču tālruņa numurs vai dzimums ir neaizstājami elementi. Līdzīga situācija ir ar Facebook pikseļiem un datu aizsardzību: Jo vairāk spraudņu ir piemēroti tam, ka internetā vairs netiek saglabāts lietotāju anonīmais pseidonīms, jo apšaubāmāka un kritiskāka ir procedūra no datu aizsardzības inspektoru viedokļa. .

7. Ievērojiet hronoloģisko secību

Ir uzņēmumi, kas izmanto izsekošanas rīka funkciju, pirms lietotājs ir atsaucis savu piekrišanu. Tas nav likumīgi atļauts un parasti jau tiek sodīts ar nepatīkamiem naudas sodiem. Principā pirms izsekošanas metožu izmantošanas vispirms ir jāsaņem lietotāja piekrišana . Tas ir īpaši svarīgi arī tad, ja vēlāk tiek veikts detalizēts salīdzinājums ar klientu sarakstiem un citiem paša uzņēmuma savāktajiem datiem. Ja lietotājs nedod savu piekrišanu un joprojām izmanto vietni un saturu, tas nenozīmē, ka viņš piekrīt Facebook pikseļu sīkfailam!

8. Ieviesiet pierādījumus saskaņā ar GDPR

Lai Facebook Pixel DSGVO būtu godīgs, ir arī nepieciešams, lai lietotājam jebkurā laikā varētu tikt sniegta informācija par to, kādus datus viņš apkopo, glabā un izmanto. Divi GDPR aspekti ir īpaši svarīgi, lai varētu pierādīt šādu datu apstrādi. Viens ir tā sauktais datu aizsardzības ietekmes novērtējums , otrs – uzņēmuma veikto procesuālo darbību saraksts . Abus vajadzētu veikt profesionālam datu aizsardzības speciālistam. Piekrišanas pārvaldnieks var veikt arī šādu piekrišanas pārvaldības nodrošinātāja funkciju.

9. Iecelt datu aizsardzības inspektoru

Ir svarīgi ieviest vadlīnijas par Facebook Pixel un GDPR. Tomēr tā ir arī nopietnības un pārskatāmības pazīme, ka lietotājs ir pēc iespējas labāk informēts par izsekošanas veidu un funkciju . Tāpēc nospiedumā un datu aizsardzības deklarācijā norādītajam datu aizsardzības speciālistam būtu jāspēj profesionāli un precīzi apstrādāt attiecīgo vietņu apmeklētāju individuālos pieprasījumus. Tas bieži vien ir pat priekšrocība tiešsaistes konkurencē, jo lietotāji vai klienti īpaši dod priekšroku un uzticas uzņēmumiem, kas ņem vērā mūsdienu datu aizsardzību.

10. Izmantojiet atbalstu

Lai pareizi sasaistītu Facebook pikseļus un datu aizsardzību, ir nepieciešamas gan tehniskas, gan juridiskas zināšanas. Un šī zinātība ir svarīga. Tā kā GDPR noteikumu neievērošana tiek sankcionēta no datu aizsardzības iestāžu puses. Ir daži veidi, kā integrēt svarīgo privātuma aizsardzību savos tiešsaistes reklamēšanas pasākumos.

Sniegt jums atbalstu:

  • Gatavi spraudņi, kas apvieno Facebook Pixel Cookie un piekrišanas vaicājumu
  • kompetentais datu aizsardzības speciālists, kurš īsteno Facebook Pixel un GDPR sasaisti juridiski atbilstošā veidā
  • specializētā tīmekļa aģentūra, kas arī ņem vērā datu aizsardzību, kad runa ir par aktivitātēm sociālajos medijos
  • Piekrišanas pārvaldnieks kā piekrišanas pārvaldības nodrošinātājs

Piekrišanas pārvaldības nodrošinātāji , piemēram, Consentmanager, piedāvā augsta līmeņa specializāciju, ja runa ir par cilvēku piekrišanu vākt un uzglabāt savus datus, izmantojot izsekošanu. Ja nolemjat nolīgt CMP ekspertu, jums ir izšķiroša priekšrocība, ka viņi arī integrē Facebook Pixel un GDPR juridiskās izmaiņas, kas laiku pa laikam tiek ieviestas. Jūsu reklāmas aktivitātes internetā ir izveidotas saskaņā ar datu aizsardzības noteikumiem, un jūs varat pilnībā koncentrēties uz savām pamatkompetencēm.

FAQ: bieži uzdotie jautājumi par Facebook Pixel un GDPR

[sp_easyaccordion id=”3340″]