Ģenerālis

Kas ir sīkdatnes?


Sīkfaili ir vienkārši izskaidroti – sīkfaili tiek izmantoti, lai nodrošinātu vietnes darbību un veicinātu profesionālu mārketingu. Īss ievads.

cepumu kaudze uz balta galda

Cepumu briesmonis ir arī līdz nerātnībām internetā. Mēs runājam par sīkfailiem pārlūkprogrammā, “sīkfailiem”, ko vietnes atstāj jūsu datorā. Mēs patiesībā priecājamies par gardajiem cepumiem, taču tas ne vienmēr ir tiešsaistes cepumu gadījumā. Līdz ar GDPR (Vispārīgās datu aizsardzības regulas) pieņemšanu 2018. gada maijā, sīkfailu tēma pārlūkprogrammā ir aktuālāka nekā jebkad agrāk. Sīkdatņu piekrišanas reklāmkarogam ir jābūt katrā tīmekļa vietnē, ko sasniedz lietotājs Eiropas Savienībā. Tās uzdevums ir informēt lietotāju, ka, apmeklējot vietni, tiek apkopoti noteikti dati. Lietotāji var izvēlēties, kuras sīkdatnes viņi vēlas atļaut. Kopumā tiek nošķirtas tehniski nepieciešamās un nebūtiskās sīkdatnes .

Sīkdatnes vienkārši izskaidrotas

Šeit ir sīkfailu definīcija: Sīkfaili ir mazi teksta faili. Tie tiek saglabāti jūsu datorā, kad apmeklējat noteiktu vietni. Sīkdatnes apkopo informāciju, ko var saglabāt vienā vai vairākos failos. Viena no visbiežāk saglabātajām informācijas daļām ir nejauši ģenerēts skaitlis , kas tiek izmantots datora atpazīšanai. Tas nozīmē, ka jums nav atkārtoti jāievada savi dati vai jāievieto preces iepirkumu grozā katru reizi, kad apmeklējat konkrētu vietni.

Arī vietnes iestatījumi tiek saglabāti, pateicoties sīkdatnēm, lai lietotājiem nebūtu atkārtoti jāievada savs lietotājvārds, parole vai valoda ikreiz, kad viņi to apmeklē. Vietnes operators apkopo datus, kas padara lietotāju sērfošanas uzvedību izsekojamu. Tas ietver, piemēram, IP adresi , lapu skatījumu ilgumu un biežumu un apmeklētās apakšlapas , kas ļauj izveidot profilu konkrētam lietotājam. Sīkdatņu izveidotais lietotāja profils savukārt tiek izmantots, lai izvietotu atbilstošu reklāmu un nodrošinātu mērķtiecīgu mērķauditorijas atlasi.

Kādi sīkfailu veidi pastāv?

Ne visi sīkfaili ir vienādi: pēc definīcijas ir nepieciešamie un nebūtiski sīkfaili. Daudzi lietotāji tos iedala “labajos” un “sliktajos” failos. Labas sīkdatnes nodrošina optimālu lietotāja pieredzi un galvenokārt tiek izmantotas drošībai. Tā tas ir, piemēram, ar internetbanku. Šeit savienojums tiek saglabāts vienā sīkfailā un automātiski tiek izdzēsts pēc sesijas beigām. Situācija ir citāda ar tā sauktajām izsekošanas sīkdatnēm. Tos izmanto, lai novērtētu lietotāja datus un izvietotu personalizētu reklāmu . Izsekošanas sīkfaili ir īpaši noturīgi un izseko sērfošanas uzvedību gadiem ilgi. Sakarā ar savākto datu milzīgo apjomu, izsekošanas sīkfaili var radīt drošības risku, jo tie bieži glabā arī sensitīvus datus. Šajā kontekstā tēma ” sīkfaili un datu aizsardzība ” tiek atkārtoti pieminēta un pievērsta tam uzmanība.

Sīkfaili un datu aizsardzība: ko jūs varat darīt ar sīkfailiem?

Lietotājiem regulāri jāizdzēš sīkfaili no saviem datoriem. Vislabāk to darīt pēc katras sesijas. Ja tas nav iespējams, sīkfailus vajadzētu dzēst vismaz reizi mēnesī. Lai gan teorētiski ir iespējams atteikties no visām sīkdatnēm , tas praktiski nav iespējams, jo tas nozīmē, ka lielākā daļa vietņu nedarbosies pareizi. Tomēr sīkfailu piekrišanas reklāmkarogs sniedz iespēju pieņemt tikai noteiktus sīkfailus.

Lai padarītu lietotāja uzvedības ilgtermiņa izsekošanu grūtāku, iestatiet datoru tā, lai sesijas sīkfaili tiktu dzēsti pēc katras sesijas. Taču tas ne vienmēr ir praktiski, jo, piemēram, katru reizi ir jāpiesakās interneta veikalos vai interneta aplikācijās. Sīkfailu piekrišanas reklāmkarogs nodrošina iespēju atteikties no trešo pušu sīkfailiem . Tos izvieto ārējie pakalpojumu sniedzēji, kas parasti ir reklāmas uzņēmumi, piemēram, Google vai Facebook . Lietotāji tikai ļoti ierobežotā mērā var saprast, kādi dati tiek pārsūtīti trešajām personām. Kā lietotājam jums ir iespēja instalēt pretizsekošanas programmu, kas sniedz pārskatu par jūsu datorā ievietotajiem sīkfailiem . Programma ļauj pārvaldīt sīkfailus.

Sīkfaili un datu aizsardzība: ko par to saka GDPR

Lai gan sīkfaili pārlūkprogrammās ir bijuši jau ilgu laiku, vairums lietotāju līdz 2018. gada maijam daudz nedomāja par mazajiem teksta failiem savos datoros. Bet, pateicoties GDPR, tas ir būtiski mainījies. Īsi pirms GDPR stāšanās spēkā daudzi uzņēmumi pievērsa uzmanību jaunajam regulējumam un ieguva savu klientu piekrišanu tiešsaistes mārketingam. Direktīva ne tikai regulē sīkdatņu pārvaldību, bet arī e-pasta saziņu.

Retrospektīvi, regulējums pat tika padarīts stingrāks: izvēles risinājums ir spēkā kopš 2019. gada 1. oktobra . Šīs jaunās regulas rezultātā lietotājam ir jāpiekrīt sīkdatņu izmantošanai. Pirms GDPR stingrākas ieviešanas daudzi uzņēmumi izmantoja nepilnības tiesību aktos, lai ieviestu izsekošanas un trešo pušu sīkfailus. Attiecīgās rūtiņas jau bija atzīmētas piekrišanas reklāmkarogā. Tagad šīs mārketinga metodes vairs nav atļautas. Tagad lietotājiem pašiem ir jāiestata vēlamās atzīmes, lai atļautu sīkfailus. Taču tas neattiecas uz nepieciešamajām sīkdatnēm, bez kurām nav iespējams izmantot vietni.

Sīkfaili un konfidencialitāte: ko dara piekrišanas pārvaldības pakalpojumu sniedzējs?

GDPR nosaka stingrus noteikumus vietnēm. Lai sīkfailu piekrišana būtu juridiski saderīga , ieteicams izmantot piekrišanas pārvaldības nodrošinātāju (CMP) . CMP ir rīks, kas pārņem sīkfailu satura reklāmkaroga nodrošināšanu. Jebkuram uzņēmumam, kas vēlas sasniegt lietotājus Eiropas Savienībā vai starptautiskā mērogā , ir jābūt piekrišanas pārvaldības rīkam. Pašlaik ir daudz dažādu piekrišanas risinājumu, kas ietver gan maksas, gan bezmaksas rīkus. Maksas piekrišanas pārvaldības rīka priekšrocība ir tā, ka tas piedāvā vairāk iespēju nekā bezmaksas CMP. Tas ietver, piemēram, piekrišanas reklāmkarogus vairākās valodās , kurus pēc vēlēšanās var pielāgot. Svarīga loma ir arī dizainam, jo banerim ir jāatbilst pārējai mājaslapai. Parasti ir jēga izmantot maksas risinājumu, jo pretējā gadījumā papildu pakalpojumus nevar aktivizēt. Ikviens, kurš izmanto lietotni papildus vietnei, arī šeit saskaras ar ES direktīvu. Tāpēc daži piekrišanas pārvaldības nodrošinātāji tagad piedāvā arī programmatūras izstrādes komplektus (SDK) lietotnēm. SDK ļauj integrēt piekrišanas pārvaldību vietējās lietotnēs.

Tā kā vadlīnijas joprojām ir salīdzinoši jaunas, ļoti trūkst precedentu un skaidru noteikumu. Tomēr, izmantojot piekrišanas pārvaldības rīku, jūs kā vietnes operators esat drošībā. Piekrišanas pārvaldības rīki ir ērti lietojami, un tos var viegli integrēt vietnēs. Tātad jūs zināt, ka sīkfailu piekrišanas iegūšana ir juridiski atbilstošs un ka jūsu vietnes lietotāji ir vislabākajās rokās.

Secinājums

Beidzot ir skaidrība! Tas, ko ir tik viegli pateikt, ir ilgstoša tiesas lēmumu un tīmekļa vietņu tehniskās ieviešanas procesa rezultāts. Tas, kādu informāciju lietotāji vēlas nodot tālāk, ir tikai vietnes apmeklētāja suverenitāte. Tas ir labi. Tas, kas tiek pārsūtīts informācijai ārējiem pakalpojumu sniedzējiem , pārsniedzot tehniski nepieciešamās sīkdatnes, paliek pārskatāms jau no paša sākuma. Atbilstoši sīkfailu satura risinājumi paver ceļu šai skaidrībai visās lapās. Nacionālo un starptautisko noteikumu un likumu džungļos šie baneri pārvērš juridiskās prasības lietojamībā un skaidrībā.


vairāk komentāru

Ģenerālis

Biļetens 09/2024

Jaunas funkcijas: Datu subjekta tiesību (DSR) rīks GDPR nosaka, ka skartajiem (piemēram, vietnes apmeklētājiem, klientiem vai citām personām, kuru dati tiek apstrādāti) ir noteiktas tiesības. Tas jo īpaši ietver to, ka viņi var noskaidrot savas tiesības un saņemt informāciju par apstrādātajiem datiem. Tiesības cita starpā ietver: Mūsu jaunais DSR rīks tagad ļauj nodrošināt skartajām personām […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Jauns

consentmanager iegūst zelta statusu kā Google CMP partneris

consentmanager ir sertificēts kā Zelta līmeņa CMP partneris Google Consent Management Platform (CMP) partneru programmā. Šis statuss mums tika piešķirts, pamatojoties uz šādiem kritērijiem: Jaunākā Google CMP partneru programmas attīstība sniedz ievērojamas priekšrocības mūsu klientiem. Tagad varat integrēt savu piekrišanas reklāmkarogu ar Google Ads, Google Analytics un Google tagu pārvaldnieku tieši no sava konta Google tagu […]