2024. gada 17. aprīlī Eiropas Datu aizsardzības kolēģija ( EDPB ) publicēja atzinumu par piekrišanas vai samaksas modeli, ko ieviesušas lielas tiešsaistes platformas, piemēram, Meta. Lai iegūtu detalizētu kopsavilkumu par šo tēmu, skatiet mūsu neseno emuāra ierakstu šeit .
Saskaņā ar šo modeli patērētājiem ir iespēja izvēlēties piekrist savu personas datu apstrādei personalizētai reklāmai vai maksāt par pakalpojumu, kas neapkopo un neapstrādā viņu datus.
2024. gada 23. aprīlī IAB Europe publicēja savu atbildi uz EDPB atzinumu, kurā pauda dažas bažas:
- IAB Europe pauž bažas, ka EDPB atzinums atšķiras no Eiropas Kopienu Tiesas iedibinātās judikatūras. Izteikumi par modeli “Piekrišana vai samaksa” un personalizēta reklāma ir pārāk abstrakti un var radīt lielāku juridisko nenoteiktību uzņēmumiem.
- IAB Europe arī uzskata, ka EDPB nepareizi attēlo modeli “Piekrišana vai samaksa” kā sistēmu, kurā datu aizsardzības tiesības ir greznība, jo tās attiecas tikai uz tiem, kas tās var atļauties.
- EDPB ierosina, ka ir jābūt bezmaksas alternatīvai bez reklāmas, un tā vietā kontekstuālo reklāmu izmanto kā alternatīvu ienākumu avotu. Tomēr nav empīrisku pierādījumu, ka šī ir finansiāli pievilcīga alternatīva uzņēmumiem. Turklāt GDPR neprasa uzņēmumiem šādā veidā mainīt savus uzņēmējdarbības modeļus. Šī iemesla dēļ IAB Europe uzskata, ka šis līdzsvars starp datu aizsardzības tiesībām un uzņēmējdarbības brīvību nav ņemts vērā EDPB priekšlikumā.
Ņemot vērā šos jautājumus un EDPB nolūku, IAB Europe mudina rīkot sabiedrisko apspriešanu, lai nodrošinātu, ka gaidāmajās vadlīnijās ir precīzi atspoguļotas visu iesaistīto pušu bažas un intereses.
Vai vēlaties būt informēts par jaunākajiem notikumiem šajā tēmā? Pēc tam abonējiet mūsu biļetenu tūlīt → https://www. consentmanager