Jauns

IAB Europe atbild uz EDPB paziņojumu par piekrišanas vai samaksas modeļiem


Attēls ar virsrakstu

2024. gada 17. aprīlī Eiropas Datu aizsardzības kolēģija ( EDPB ) publicēja atzinumu par piekrišanas vai samaksas modeli, ko ieviesušas lielas tiešsaistes platformas, piemēram, Meta. Lai iegūtu detalizētu kopsavilkumu par šo tēmu, skatiet mūsu neseno emuāra ierakstu šeit .

Saskaņā ar šo modeli patērētājiem ir iespēja izvēlēties piekrist savu personas datu apstrādei personalizētai reklāmai vai maksāt par pakalpojumu, kas neapkopo un neapstrādā viņu datus.

2024. gada 23. aprīlī IAB Europe publicēja savu atbildi uz EDPB atzinumu, kurā pauda dažas bažas:

  • IAB Europe pauž bažas, ka EDPB atzinums atšķiras no Eiropas Kopienu Tiesas iedibinātās judikatūras. Izteikumi par modeli “Piekrišana vai samaksa” un personalizēta reklāma ir pārāk abstrakti un var radīt lielāku juridisko nenoteiktību uzņēmumiem.
  • IAB Europe arī uzskata, ka EDPB nepareizi attēlo modeli “Piekrišana vai samaksa” kā sistēmu, kurā datu aizsardzības tiesības ir greznība, jo tās attiecas tikai uz tiem, kas tās var atļauties.
  • EDPB ierosina, ka ir jābūt bezmaksas alternatīvai bez reklāmas, un tā vietā kontekstuālo reklāmu izmanto kā alternatīvu ienākumu avotu. Tomēr nav empīrisku pierādījumu, ka šī ir finansiāli pievilcīga alternatīva uzņēmumiem. Turklāt GDPR neprasa uzņēmumiem šādā veidā mainīt savus uzņēmējdarbības modeļus. Šī iemesla dēļ IAB Europe uzskata, ka šis līdzsvars starp datu aizsardzības tiesībām un uzņēmējdarbības brīvību nav ņemts vērā EDPB priekšlikumā.

Ņemot vērā šos jautājumus un EDPB nolūku, IAB Europe mudina rīkot sabiedrisko apspriešanu, lai nodrošinātu, ka gaidāmajās vadlīnijās ir precīzi atspoguļotas visu iesaistīto pušu bažas un intereses.

Vai vēlaties būt informēts par jaunākajiem notikumiem šajā tēmā? Pēc tam abonējiet mūsu biļetenu tūlīt → https://www. consentmanager


vairāk komentāru

Ģenerālis

Biļetens 09/2024

Jaunas funkcijas: Datu subjekta tiesību (DSR) rīks GDPR nosaka, ka skartajiem (piemēram, vietnes apmeklētājiem, klientiem vai citām personām, kuru dati tiek apstrādāti) ir noteiktas tiesības. Tas jo īpaši ietver to, ka viņi var noskaidrot savas tiesības un saņemt informāciju par apstrādātajiem datiem. Tiesības cita starpā ietver: Mūsu jaunais DSR rīks tagad ļauj nodrošināt skartajām personām […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Jauns

consentmanager iegūst zelta statusu kā Google CMP partneris

consentmanager ir sertificēts kā Zelta līmeņa CMP partneris Google Consent Management Platform (CMP) partneru programmā. Šis statuss mums tika piešķirts, pamatojoties uz šādiem kritērijiem: Jaunākā Google CMP partneru programmas attīstība sniedz ievērojamas priekšrocības mūsu klientiem. Tagad varat integrēt savu piekrišanas reklāmkarogu ar Google Ads, Google Analytics un Google tagu pārvaldnieku tieši no sava konta Google tagu […]