Analīze: sīkfaili 100 populārākajos tiešsaistes veikalos

Daļa no mūsu darba, kas tiek veikts uzņēmumā Samprentmanager, ir redzēt, ko dara tirgus. Tāpēc mēs apkopojām 100 labākos Vācijas tiešsaistes veikalus un apskatījām, kur, kad un kādi sīkfaili tiek iestatīti un kādi sīkfailu baneri tiek izmantoti. Rezultāts: ir aizturēts pieprasījums.

Top 80 sīkdatnes bez piekrišanas

Analīzei mēs no EMI paņēmām 100 labāko tiešsaistes veikalu sarakstu ar lielāko apgrozījumu 2020. gadā un izsaucām katru veikalu atsevišķi, izmantojot pārlūkprogrammu Chrome inkognito režīmā. Mēs cerējām redzēt, iespējams, vidēji sauju cepumu – rezultāts bija vairāk nekā prātīgs:

No 100 lapām tikai 2 lapās nebija neviena sīkfaila, bet 15 lapās bija vairāk nekā 30 sīkfailu — nenoklikšķinot uz piekrišanas pogas, ņemiet vērā. (Bēdīgo) maksimumu uzņem modes preču mazumtirgotājs, kurš iestata pilnus 80 sīkfailus, pirms apmeklētājs ir devis piekrišanu, lai gan vietnē tiek parādīts sīkfailu reklāmkarogs, kas ļauj atteikt. Pat vidējais rādītājs ir ievērojami augstāks nekā mēs gaidījām — aptuveni 16 sīkfaili (pirms apstiprināšanas) katrā veikalā . Pat ja veikalos teiktu, ka daudzi cepumi varētu būt “funkcionāli” un “būtiski” – vai tiešām tam ir nepieciešami 16 cepumi?

Zīmola “Pašdarināts” cepumu reklāmkarogs

Mūs pārsteidza arī to veikalu skaits, kuri profesionālu sīkfailu risinājuma vietā deva priekšroku pašiem veidot sīkdatnes vai izmantot gatavus skriptus no interneta. Apmēram 40% aptaujāto tiešsaistes veikalu izmantoja paštaisītu sīkfailu reklāmkarogu. Rezultāts šeit ir attiecīgi vājš: tikai daži tika izstrādāti tā, lai tie būtu saderīgi ar GDPR/e-privātumu.

Skaisti izstrādāts, bet neatbilstošs

Diemžēl ir tikai daži pozitīvi piemēri. Lai gan daži veikali priekšzīmīgi bloķē trešo pušu pakalpojumu sniedzējus, tie nav pilnībā pabeigti, kad runa ir par saziņu piekrišanas slānī. Vairumā gadījumu trūkst pamatinformācijas, piemēram, kuri pakalpojumu sniedzēji tiek izmantoti, kādi mērķi tiek sasniegti vai kāds juridiskais pamats tiek izmantots. Ļoti maz veikalu faktiski uzskaita sīkfailus un vairums norāda mērķus, bet nav pakalpojumu sniedzēju.

Dažas vietnes pieliek pūles ar grafisko dizainu, taču pārāk bieži šķiet, ka galvenā uzmanība tiek pievērsta apmeklētāja mudināšanai noklikšķināt uz “Pieņemt”. Piemēram, mūzikas veikalā tiek izmantots smieklīgs sīkdatņu reklāmkarogs, taču arī šeit trūkst vienlīdzīgas attieksmes pret pieņemšanu un noraidīšanu:

Rostokas apgabaltiesa nesen brīdināja , ka ir svarīga vienlīdzīga pieņemšanas un noraidīšanas pārstāvība. Tomēr: no 100 pārbaudītajiem tiešsaistes veikaliem mēs varējām atrast tikai vienu, kurā noraidījums ir strukturēts tādā pašā veidā kā akcepts. 50 veikalos nebija tiešas iespējas atteikties, bija tikai poga “Iestatījumi” vai saite. Kopumā 8 veikalos bija arī sīkdatņu baneris, uz kura nebija ne iestatījumu, ne noraidīšanas pogas vai saites.

negatīvie piemēri

Starp daudzajiem tiešsaistes veikaliem ir daudz kas izdarīts pareizi, taču diemžēl ir arī daudzi veikali, kas, šķiet, joprojām dzīvo pirms GDPR laikmetā. Šeit ir daži negatīvi piemēri, kā to nedarīt:

Secinājums

Noslēgumā jāsaka, ka Vācijas tiešsaistes tirdzniecība diemžēl rada lielu vilšanos. Saskaņā ar Statista datiem, katrs no šiem uzņēmumiem ir ģenerējis gada pārdošanas apjomu vairāk nekā 70 miljonu eiro apmērā, taču tajā pašā laikā tikai nedaudziem veikaliem izdodas parādīt aptuveni GDPR atbilstošu piekrišanas slāni. Šajā ziņā: Cienījamie interneta veikali, lūdzu, steidzami uzlabojiet nepieciešamību panākt 🙂

Ja vēlaties uzzināt, kam vismaz vajadzētu būt sīkfailu reklāmkarogā, informāciju varat atrast mūsu GDPR kontrolsarakstā .