Jauns

Francija: sodi pret Google, Amazon un Carrefour par nepareiziem sīkfailiem


Francijas datu aizsardzības iestāde CNIL pēdējās nedēļās ir bijusi ļoti aktīva un piemērojusi dažādus sodus par nepareizu sīkdatņu aprakstu un datu apstrādi lielo uzņēmumu vietnēs. Šeit ir īss pārskats.

cnil logotips tiek parādīts zilā un sarkanā krāsā

Google – 100 miljonu eiro sods

2020. gada decembra sākumā par “sīkdatņu pārkāpumiem” tika piemērots līdz šim lielākais sods – šeit pret Google. Kopumā CNIL piemēroja naudas sodu 100 miljonu eiro apmērā – 60 miljonus Google LLC un 40 miljonus Google Ireland Ltd. Abos gadījumos problēma ir tāda, ka google.fr meklētājprogrammas apmeklētāji nebija pietiekami informēti par reklāmas sīkfailiem, izmantojot Google izveidoto reklāmkarogu.

Īpaši šajā lietā ir tas, ka saskaņā ar VDAR par to faktiski būtu atbildīga Īrijas datu aizsardzības iestāde DPC. Tāpēc, lai joprojām varētu piemērot sodu, CNIL paļaujas uz e-privātuma direktīvu, nevis uz GDPR.

Paskaidrojumi par CNIL par Google sodiem (angļu valodā).

Amazon – 35 miljonu eiro sods

Līdz ar iepriekš minēto sodu pret Google tika paziņots arī naudas sods pret Amazon: 35 miljoni eiro. Arī šajā gadījumā problēma ir tāda, ka reklāmas sīkfaili tika iestatīti bez apmeklētāju piekrišanas (šeit vietnē amazon.fr). Arī šeit par pamatu tika izmantota e-privātums, nevis GDPR.

CNIL France skaidrojumi par Amazon sodiem (angļu valodā).

Carrefour – 3 miljonu eiro naudas sods

Labu nedēļu pirms Google un Amazon CNIL novembra beigās piesprieda Carrefour (vienam no lielākajiem tiešsaistes veikaliem Francijā) sodu aptuveni 3 miljonu eiro apmērā. Naudas sods tiek piešķirts 2,25 miljonu apmērā Carrefour un vēl 800 000 EUR Carrefour Banque. Abos gadījumos runa ir arī par nepareizi iestatītiem sīkfailiem un trūkstošu piekrišanu.

Vairāk informācijas CNIL (franču valodā).


vairāk komentāru

Ģenerālis

Biļetens 09/2024

Jaunas funkcijas: Datu subjekta tiesību (DSR) rīks GDPR nosaka, ka skartajiem (piemēram, vietnes apmeklētājiem, klientiem vai citām personām, kuru dati tiek apstrādāti) ir noteiktas tiesības. Tas jo īpaši ietver to, ka viņi var noskaidrot savas tiesības un saņemt informāciju par apstrādātajiem datiem. Tiesības cita starpā ietver: Mūsu jaunais DSR rīks tagad ļauj nodrošināt skartajām personām […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Jauns

consentmanager iegūst zelta statusu kā Google CMP partneris

consentmanager ir sertificēts kā Zelta līmeņa CMP partneris Google Consent Management Platform (CMP) partneru programmā. Šis statuss mums tika piešķirts, pamatojoties uz šādiem kritērijiem: Jaunākā Google CMP partneru programmas attīstība sniedz ievērojamas priekšrocības mūsu klientiem. Tagad varat integrēt savu piekrišanas reklāmkarogu ar Google Ads, Google Analytics un Google tagu pārvaldnieku tieši no sava konta Google tagu […]