Jauns

Francija: sodi pret Google, Amazon un Carrefour par nepareiziem sīkfailiem


Francijas datu aizsardzības iestāde CNIL pēdējās nedēļās ir bijusi ļoti aktīva un piemērojusi dažādus sodus par nepareizu sīkdatņu aprakstu un datu apstrādi lielo uzņēmumu vietnēs. Šeit ir īss pārskats.

cnil logotips tiek parādīts zilā un sarkanā krāsā

Google – 100 miljonu eiro sods

2020. gada decembra sākumā par “sīkdatņu pārkāpumiem” tika piemērots līdz šim lielākais sods – šeit pret Google. Kopumā CNIL piemēroja naudas sodu 100 miljonu eiro apmērā – 60 miljonus Google LLC un 40 miljonus Google Ireland Ltd. Abos gadījumos problēma ir tāda, ka google.fr meklētājprogrammas apmeklētāji nebija pietiekami informēti par reklāmas sīkfailiem, izmantojot Google izveidoto reklāmkarogu.

Īpaši šajā lietā ir tas, ka saskaņā ar VDAR par to faktiski būtu atbildīga Īrijas datu aizsardzības iestāde DPC. Tāpēc, lai joprojām varētu piemērot sodu, CNIL paļaujas uz e-privātuma direktīvu, nevis uz GDPR.

Paskaidrojumi par CNIL par Google sodiem (angļu valodā).

Amazon – 35 miljonu eiro sods

Līdz ar iepriekš minēto sodu pret Google tika paziņots arī naudas sods pret Amazon: 35 miljoni eiro. Arī šajā gadījumā problēma ir tāda, ka reklāmas sīkfaili tika iestatīti bez apmeklētāju piekrišanas (šeit vietnē amazon.fr). Arī šeit par pamatu tika izmantota e-privātums, nevis GDPR.

CNIL France skaidrojumi par Amazon sodiem (angļu valodā).

Carrefour – 3 miljonu eiro naudas sods

Labu nedēļu pirms Google un Amazon CNIL novembra beigās piesprieda Carrefour (vienam no lielākajiem tiešsaistes veikaliem Francijā) sodu aptuveni 3 miljonu eiro apmērā. Naudas sods tiek piešķirts 2,25 miljonu apmērā Carrefour un vēl 800 000 EUR Carrefour Banque. Abos gadījumos runa ir arī par nepareizi iestatītiem sīkfailiem un trūkstošu piekrišanu.

Vairāk informācijas CNIL (franču valodā).


vairāk komentāru

Newsletter consentmanager Juni
Jauns

Biļetens 06/2024

Jauns papildinājums: privātumam draudzīga vietņu analīze Līdz ar jūnija atjauninājumu jūsu kontā ir pieejams jaunais papildinājums Vietnes analīze. Šeit mēs apvienojam divus komponentus, kuros mēs esam īpaši labi: reāla datu aizsardzība un lieliska ziņošana. Mūsu jaunās privātumam draudzīgās vietņu analīzes priekšrocības galvenokārt slēpjas datu aizsardzībā un sistēmas vienkāršībā: Izmantojot mūsu privātumam draudzīgo vietņu analīzi, mēs […]
Dutch DPA releases Guidelines on Cookie Banners
Jauns

Nīderlandes DSB: ceļvedis sīkfailu reklāmkarogiem un pastiprinātām pārbaudēm

Nīderlandes datu aizsardzības iestāde (Autoriteit Persoonsgegevens, AP) ir publicējusi jaunu rokasgrāmatu , kurā aprakstīta sīkfailu reklāmkarogu veidošanas labākā prakse un no kā izvairīties, lai izvairītos no iespējamām naudas sodiem. Kā tika paziņots 2024. gada februārī , Datu aizsardzības iestāde ieviesīs vairāk kontroles, lai nodrošinātu, ka tīmekļa vietnes likumīgi saņem piekrišanu sīkfailu un citas izsekošanas programmatūras izsekošanai. […]