Francijas datu aizsardzības iestāde CNIL pēdējās nedēļās ir bijusi ļoti aktīva un piemērojusi dažādus sodus par nepareizu sīkdatņu aprakstu un datu apstrādi lielo uzņēmumu vietnēs. Šeit ir īss pārskats.
Google – 100 miljonu eiro sods
2020. gada decembra sākumā par “sīkdatņu pārkāpumiem” tika piemērots līdz šim lielākais sods – šeit pret Google. Kopumā CNIL piemēroja naudas sodu 100 miljonu eiro apmērā – 60 miljonus Google LLC un 40 miljonus Google Ireland Ltd. Abos gadījumos problēma ir tāda, ka google.fr meklētājprogrammas apmeklētāji nebija pietiekami informēti par reklāmas sīkfailiem, izmantojot Google izveidoto reklāmkarogu.
Īpaši šajā lietā ir tas, ka saskaņā ar VDAR par to faktiski būtu atbildīga Īrijas datu aizsardzības iestāde DPC. Tāpēc, lai joprojām varētu piemērot sodu, CNIL paļaujas uz e-privātuma direktīvu, nevis uz GDPR.
Paskaidrojumi par CNIL par Google sodiem (angļu valodā).
Amazon – 35 miljonu eiro sods
Līdz ar iepriekš minēto sodu pret Google tika paziņots arī naudas sods pret Amazon: 35 miljoni eiro. Arī šajā gadījumā problēma ir tāda, ka reklāmas sīkfaili tika iestatīti bez apmeklētāju piekrišanas (šeit vietnē amazon.fr). Arī šeit par pamatu tika izmantota e-privātums, nevis GDPR.
CNIL France skaidrojumi par Amazon sodiem (angļu valodā).
Carrefour – 3 miljonu eiro naudas sods
Labu nedēļu pirms Google un Amazon CNIL novembra beigās piesprieda Carrefour (vienam no lielākajiem tiešsaistes veikaliem Francijā) sodu aptuveni 3 miljonu eiro apmērā. Naudas sods tiek piešķirts 2,25 miljonu apmērā Carrefour un vēl 800 000 EUR Carrefour Banque. Abos gadījumos runa ir arī par nepareizi iestatītiem sīkfailiem un trūkstošu piekrišanu.
Vairāk informācijas CNIL (franču valodā).