Jauns

Francija: sodi pret Google, Amazon un Carrefour par nepareiziem sīkfailiem


Francijas datu aizsardzības iestāde CNIL pēdējās nedēļās ir bijusi ļoti aktīva un piemērojusi dažādus sodus par nepareizu sīkdatņu aprakstu un datu apstrādi lielo uzņēmumu vietnēs. Šeit ir īss pārskats.

cnil logotips tiek parādīts zilā un sarkanā krāsā

Google – 100 miljonu eiro sods

2020. gada decembra sākumā par “sīkdatņu pārkāpumiem” tika piemērots līdz šim lielākais sods – šeit pret Google. Kopumā CNIL piemēroja naudas sodu 100 miljonu eiro apmērā – 60 miljonus Google LLC un 40 miljonus Google Ireland Ltd. Abos gadījumos problēma ir tāda, ka google.fr meklētājprogrammas apmeklētāji nebija pietiekami informēti par reklāmas sīkfailiem, izmantojot Google izveidoto reklāmkarogu.

Īpaši šajā lietā ir tas, ka saskaņā ar VDAR par to faktiski būtu atbildīga Īrijas datu aizsardzības iestāde DPC. Tāpēc, lai joprojām varētu piemērot sodu, CNIL paļaujas uz e-privātuma direktīvu, nevis uz GDPR.

Paskaidrojumi par CNIL par Google sodiem (angļu valodā).

Amazon – 35 miljonu eiro sods

Līdz ar iepriekš minēto sodu pret Google tika paziņots arī naudas sods pret Amazon: 35 miljoni eiro. Arī šajā gadījumā problēma ir tāda, ka reklāmas sīkfaili tika iestatīti bez apmeklētāju piekrišanas (šeit vietnē amazon.fr). Arī šeit par pamatu tika izmantota e-privātums, nevis GDPR.

CNIL France skaidrojumi par Amazon sodiem (angļu valodā).

Carrefour – 3 miljonu eiro naudas sods

Labu nedēļu pirms Google un Amazon CNIL novembra beigās piesprieda Carrefour (vienam no lielākajiem tiešsaistes veikaliem Francijā) sodu aptuveni 3 miljonu eiro apmērā. Naudas sods tiek piešķirts 2,25 miljonu apmērā Carrefour un vēl 800 000 EUR Carrefour Banque. Abos gadījumos runa ir arī par nepareizi iestatītiem sīkfailiem un trūkstošu piekrišanu.

Vairāk informācijas CNIL (franču valodā).


vairāk komentāru

Digital Services Act
Pa labi

Vai Digitālo pakalpojumu likums (DSA) attiecas arī uz jūsu uzņēmumu? Tiešsaistes platformām ir papildu pienākumi

Digitālo pakalpojumu likums nosaka papildu pārredzamības prasības tiešsaistes platformām. Tiešsaistes platformas definīcija saskaņā ar DSA var attiekties uz jūsu uzņēmumu. Tā rezultātā jums, iespējams, būs jāievēro DSA papildu pārredzamības prasības. Lasiet tālāk, lai uzzinātu, vai jūsu uzņēmums ietilpst šajā kategorijā un kādus pasākumus varat veikt, lai nodrošinātu atbilstību. Kāds ir Digitālo pakalpojumu likuma mērķis? Digitālo […]
A picture of a cookies with a red circle in the middle and the caption 1st party cookies and 3rd party cookies
Jauns

Trešo pušu sīkfailu likvidēšana un jūsu CMP piekrišanas tvēruma iestatījumu pielāgošana

Gaidāmā trešo pušu sīkfailu atcelšana nozīmē lielas izmaiņas consentmanager piekrišanas tvēruma izmantošanā. No jūnija consentmanager vairs neiestatīs trešo pušu sīkfailus domēnā consentmanager .net . Šo izmaiņu rezultātā tiks noņemtas dažas no mūsu piekrišanas tvēruma opcijām, piemēram, konta piekrišana un CMP piekrišana, kas tiek izmantotas ar trešās puses sīkfailiem. Mēs ļoti mudinām mūsu klientus pēc iespējas […]