Jauns

Francija: sodi pret Google, Amazon un Carrefour par nepareiziem sīkfailiem


Francijas datu aizsardzības iestāde CNIL pēdējās nedēļās ir bijusi ļoti aktīva un piemērojusi dažādus sodus par nepareizu sīkdatņu aprakstu un datu apstrādi lielo uzņēmumu vietnēs. Šeit ir īss pārskats.

cnil logotips tiek parādīts zilā un sarkanā krāsā

Google – 100 miljonu eiro sods

2020. gada decembra sākumā par “sīkdatņu pārkāpumiem” tika piemērots līdz šim lielākais sods – šeit pret Google. Kopumā CNIL piemēroja naudas sodu 100 miljonu eiro apmērā – 60 miljonus Google LLC un 40 miljonus Google Ireland Ltd. Abos gadījumos problēma ir tāda, ka google.fr meklētājprogrammas apmeklētāji nebija pietiekami informēti par reklāmas sīkfailiem, izmantojot Google izveidoto reklāmkarogu.

Īpaši šajā lietā ir tas, ka saskaņā ar VDAR par to faktiski būtu atbildīga Īrijas datu aizsardzības iestāde DPC. Tāpēc, lai joprojām varētu piemērot sodu, CNIL paļaujas uz e-privātuma direktīvu, nevis uz GDPR.

Paskaidrojumi par CNIL par Google sodiem (angļu valodā).

Amazon – 35 miljonu eiro sods

Līdz ar iepriekš minēto sodu pret Google tika paziņots arī naudas sods pret Amazon: 35 miljoni eiro. Arī šajā gadījumā problēma ir tāda, ka reklāmas sīkfaili tika iestatīti bez apmeklētāju piekrišanas (šeit vietnē amazon.fr). Arī šeit par pamatu tika izmantota e-privātums, nevis GDPR.

CNIL France skaidrojumi par Amazon sodiem (angļu valodā).

Carrefour – 3 miljonu eiro naudas sods

Labu nedēļu pirms Google un Amazon CNIL novembra beigās piesprieda Carrefour (vienam no lielākajiem tiešsaistes veikaliem Francijā) sodu aptuveni 3 miljonu eiro apmērā. Naudas sods tiek piešķirts 2,25 miljonu apmērā Carrefour un vēl 800 000 EUR Carrefour Banque. Abos gadījumos runa ir arī par nepareizi iestatītiem sīkfailiem un trūkstošu piekrišanu.

Vairāk informācijas CNIL (franču valodā).


vairāk komentāru

video

Vebinārs: nav sīkfailu = ieņēmumu zaudējumi?

Tiešsaistes pasaule saskaras ar lielām pārmaiņām, īpaši izdevējiem un reklāmdevējiem. 11. martā mēs kopā ar Refinery89.com rīkojām tīmekļsemināru “Nav sīkfailu = ieņēmumu zudumi”, lai skatītos nākotnē. Vebinārs notika angļu valodā. Tika apspriestas šādas tēmas: pārskats Tīmekļseminārs sniedza vērtīgu ieskatu par to, kā izdevēji un reklāmdevēji var sagatavoties jaunajiem datu aizsardzības noteikumiem un kādi ir sīkfailiem droši risinājumi. […]
Webinar Google Consent Mode v2
Jauns, video

Tīmekļseminārs: Google piekrišanas režīms v2

Tīmekļseminārs par Google Consent Mode v2 notika 2024. gada 27. februārī. Vebināra PDF fails lejupielādei var atrast šeit . Tika apspriestas šādas tēmas: pārskats Visi runā par Google piekrišanas režīmu v2. No 2024. gada marta Google prasīs visām vietnēm un lietotnēm izmantot Google piekrišanas režīmu v2. Šim nolūkam ir svarīgi, lai Google sertificētu CMP. sutikimmager jau ir viena no […]