Jauns

IAB GPP: jaunā IAB PPI nomaiņa


IAB septembrī prezentēja savu jaunāko standartu: IAB GPP. Šeit mēs izskaidrojam, kas ir aiz tā, kā tas tiek izmantots un kāpēc GPP kļūst par IAB PPI v3 aizstājēju.

IAB PPI v2

Eiropā IAB TCF v1 standarts ir bijis visu lietu mēraukla kopš 2018. gada, kad runa ir par piekrišanas pārsūtīšanu no vietnēm citiem tirgus dalībniekiem (parasti reklāmdevējiem). 2020. gadā tika izlaista jauna versija ar IAB TCF v2, kas nodrošināja dažādus uzlabojumus. Tomēr kopš tā laika ir daudz kas noticis un ir pievienotas daudzas jaunas prasības, kas nav ieviestas TCF v2. Tas iekļauj:

  • Beļģijā TCF tiek kritizēta saistībā ar dažādiem faktoriem. Tāpēc tehniski ir nepieciešams atjauninājums, lai varētu izpildīt jaunās iestāžu prasības
  • Kopš PPI v2, PPI izmantošana ir mainījusies, no vienas puses (mēs redzam daudz vairāk izdevēju ierobežojumu gadījumu), no otras puses, daudzi jauni pakalpojumu sniedzēji ir iekļauti IAB GVL (“Global Vendor List”). Abi nodrošina, ka piekrišanas virkne palielinās un tādējādi kļūst par problēmu.

Papildus Eiropai vairāki citi reģioni šobrīd ir tik tālu, ka ir nepieciešams vienots piekrišanas standarts. Pēc Eiropas un Kalifornijas no 2023. gada 1. janvāra ir nepieciešams pārraidīt atbilstošus signālus arī Kanādai, Virdžīnijai, Kolorādo, Jūtai un Konektikutai. Var arī pieņemt, ka tuvākajā laikā sekos arī citi reģioni. Tomēr TCF ir paredzēts tikai Eiropai (VDAR), un tā vienkārša kopēšana katru reizi pakalpojumu sniedzējiem ilgtermiņā nebūs ilgtspējīga. Tāpēc ir nepieciešams jauns risinājums, kas risina TCF problēmas, no vienas puses, un ir pietiekami elastīgs un plašs, lai to varētu ieviest daudzos jaunos reģionos, no otras puses.

Globālā privātuma platforma

Atbilde uz iepriekš minētajām problēmām tagad ir GPP jeb Global Privacy Platform. GPP, kas ir daļa no IAB Tech Lab, galvenokārt ir tehniskā specifikācija, nevis tieši “politika”. Jo īpaši tas regulē, kā tiek strukturēta “piekrišanas virkne”, kuras API ir pieejamas un kā CMP, izdevēji un piegādātāji mijiedarbojas savā starpā. Tomēr tā vietā, lai norādītu fiksētu pasūtījumu, kā tas ir TCF, GPP definē tikai elementu “konstrukciju komplektu”, ko pēc tam var izmantot reģionālās specifikācijas. Tātad, ja kāds reģions vēlas rīt piedāvāt jaunu tehnisko risinājumu, tas var to izdarīt ļoti vienkārši, pamatojoties uz GPP, bez nepieciešamības rakstīt milzīgas un plašas tehniskās specifikācijas. Reģionam ir tikai jāizveido politika (“Noteikumi”) un jāuzraksta Manfists. Pēdējais regulē informācijas tehnisko struktūru un automātiski kalpo par pamatu visām GPP funkcijām.

Fibonači līdz saspiešanai

Viena no galvenajām IAB TPF v2 (Eiropa) problēmām ir pieaugošais piekrišanas virkņu lielums, ko sauc arī par TCSstring. Lai gan piekrišanas virkne “viss noraidīts” parasti ir tikai aptuveni 60 rakstzīmes gara, piekrišanas virkne “viss apstiprināts” var būt 300 vai 500 rakstzīmes gara. Ja vietnes nodrošinātāju saraksts ir ļoti garš vai pastāv izdevēju ierobežojumi, TCSstring var būt arī dažus kilobaitus (t.i., tūkstošiem rakstzīmju) garš. Šādas garas virknes palēnina tīmekļa lapu ielādes ātrumu, izraisa atmiņas problēmas un dažos gadījumos pat var izraisīt tīmekļa lapu nepieejamību.

Problēmas risinājumu sauc par Fibonači. Ap 1202. gadu itāļu matemātiķis izstrādāja matemātisko secību, ko varētu izmantot, lai vienkārši aprakstītu skaitļus. Pārnesot uz mūsdienu datorsistēmām, skaitļu secības galu galā tiek izmantotas saspiešanai: daudzu garu bitu ķēžu vietā ar IAB TCF v2 GPP vienkārši saspiež skaitļu secības ar Fibonači skaitļiem ļoti īsās bitu sekvencēs. Un rezultāts ir iespaidīgs: lai gan noraidīšanas piekrišanas virkņu garums paliek vairāk vai mazāk tāds pats, dažos gadījumos tas samazinās par 70%, īpaši garu piekrišanas virkņu gadījumā. IAB PPI piekrišanas virkni, kas iepriekš bija 1000 rakstzīmju gara, GPP varēja attēlot tikai ar aptuveni 300 rakstzīmēm.

IAB TCF Kanāda un ASV štati kā pirmais tests

Kanāda būs pirmais reģions, kas izmantos jauno GPP standartu. IAB TCF Canada tiek apkalpots tikai, izmantojot GPP: ja izdevējs vai pārdevējs vēlas izmantot signālus Kanādas tirgum, viņam (tikai) ir jāievieš GPP. Lai gan Kanādas TCF lielākoties ir IAB TCF v2 (Eiropa) 1:1 kopija, tas tehniski atšķiras piekļuves maršruta un kodēšanas ziņā.

Papildus Kanādai 2023. gada 1. janvārī stāsies spēkā jauni datu aizsardzības likumi vai arī tos ieviesīs varas iestādes dažādos ASV štatos. Papildus IAB TCF Canada šomēnes IAB, iespējams, publicēs papildu GPP specifikācijas Kolorādo, Jūtai vai Virdžīnijai.

piekrišanas pārvaldnieks un GPP

Piekrišanas menedžeru komandai bija galvenā loma GPP attīstībā. Piemēram, piekrišanas menedžera izpilddirektors Jans Vinklers ir galvenais GPP tehniskās specifikācijas izstrādātājs IAB un tāpēc ir atbildīgs par jaunā standarta izstrādi un ieviešanu IAB. Nevienai citai CMP nav bijusi tik spēcīga ietekme uz jauno standartu. Tā ir īpaša priekšrocība, ko izmanto piekrišanas pārvaldnieka klienti: tā kā visas IAB tehniskās specifikācijas bija jāpārbauda iepriekš, piekrišanas pārvaldniekam jau ir visi komponenti, kas nākotnē veidos GPP. Tādēļ nõusolekumanager būs pirmais CMP, kas pilnībā atbalstīs jauno standartu. Klienti, kuri vēlas izmantot GPP Kanādai, Kolorādo, Jūtai, Virdžīnijai, Konektikutai vai Eiropā, var to darīt kopš mūsu oktobra atjauninājuma. piekrišanas menedžera klienti (kārtējo reizi) ir vairākus mēnešus priekšā visiem citiem pakalpojumu sniedzējiem un tādējādi var nodrošināt labāku pozīciju tirgū.


vairāk komentāru

video

Vebinārs: nav sīkfailu = ieņēmumu zaudējumi?

Tiešsaistes pasaule saskaras ar lielām pārmaiņām, īpaši izdevējiem un reklāmdevējiem. 11. martā mēs kopā ar Refinery89.com rīkojām tīmekļsemināru “Nav sīkfailu = ieņēmumu zudumi”, lai skatītos nākotnē. Vebinārs notika angļu valodā. Tika apspriestas šādas tēmas: pārskats Tīmekļseminārs sniedza vērtīgu ieskatu par to, kā izdevēji un reklāmdevēji var sagatavoties jaunajiem datu aizsardzības noteikumiem un kādi ir sīkfailiem droši risinājumi. […]
Webinar Google Consent Mode v2
Jauns, video

Tīmekļseminārs: Google piekrišanas režīms v2

Tīmekļseminārs par Google Consent Mode v2 notika 2024. gada 27. februārī. Vebināra PDF fails lejupielādei var atrast šeit . Tika apspriestas šādas tēmas: pārskats Visi runā par Google piekrišanas režīmu v2. No 2024. gada marta Google prasīs visām vietnēm un lietotnēm izmantot Google piekrišanas režīmu v2. Šim nolūkam ir svarīgi, lai Google sertificētu CMP. sutikimmager jau ir viena no […]