IAB TCF 2.0: datu aizsardzībai atbilstoša sīkfailu izmantošana

Kopš ES Vispārīgās datu aizsardzības regulas (VDAR) stāšanās spēkā 2018. gadā un arī līdz ar gaidāmo E-privātuma regulu, vietņu nodrošinātājiem ir jāsaņem apmeklētāja piekrišana : Tikai pēc tam var tikt iestatīti sīkfaili, kas, cita starpā, uzraudzīt lietotāja sērfošanas uzvedību un analizēt. Vietnes lietotājiem ir tiesības zināt, kādiem nolūkiem tiek iestatītas sīkdatnes un kādiem nolūkiem tiek izmantoti savāktie dati. Turklāt lietotājam ir jādod iespēja atteikties no sīkdatņu izmantošanas izvēles procedūrā. Šim nolūkam pēdējos gados ir izveidoti risinājumi un ietvari , kas piedāvā tieši šādu funkciju klāstu: vaicājot piekrišanu sīkdatņu lietošanai, tostarp administrēšanai un dokumentācijai. Šim nolūkam tika dibināti tā sauktie Consent Management Providers (CMP), kas piedāvā vietnes operatoram atbilstošas platformas un risinājumus. Bet kam patiesībā ir vajadzīgi CMP, ko dara rīki, kādas ir atšķirības — un kāds ar to ir saistīts Interaktīvās reklāmas birojs (IAB)? To un vairāk varat uzzināt šajā ierakstā.

Piekrišanas risinājums IAB un TCF standartam

Ko dara piekrišanas pārvaldības nodrošinātājs?

Tiešsaistes reklāmas nozares starptautiskā biznesa asociācija IAB izstrādāja un publicēja Pārredzamības un piekrišanas sistēmu (TCF) 2018. gadā. Tās mērķis ir standartizēt sīkfailu piekrišanas iegūšanas procesu un sniegt informāciju par lietotāja piekrišanu digitālās reklāmas atskaņošanas laikā. Tagad liels skaits reklāmas tehnoloģiju nodrošinātāju ir iesaistīti reklāmas nesēja tiešsaistes izplatīšanā. Izmantojiet atbilstošos rīkus, lai redzētu, cik daudz sīkfailu vienlaikus ir iestatījuši daudzi reklāmas partneri, piemēram, lielu izdevniecību vietnēs. Viņiem visiem ir nepieciešama informācija par to, vai ir dota piekrišana vai sīkdatņu izmantošana ir noraidīta.

Piekrišanas pārvaldības nodrošinātāji, piemēram, Consentmanager, piedāvā tieši šo risinājumu ar saviem rīkiem. Tādā veidā reklāmdevēji un tiešsaistes veikalu operatori iegūst lietotāja apstiprinājumu tam, vai viņu lietošanas dati var tikt saglabāti un apstrādāti, izmantojot sīkfailus. Uznirstošie logi un šāda veida reklāmkarogi, kas norāda, ka datus var vākt, mūsdienās ir visur tīmeklī. Tiek piedāvātas pogas un/vai izvēles iespējas, ar kurām lietotājs piekrīt lietošanas noteikumiem – vai nē. Šeit CMP nodrošina datu aizsardzībai atbilstošu un juridiski nevainojamu piekrišanas deklarāciju pārvaldību , kā arī datu salīdzināšanu ar citiem reklāmas partneriem.

Piekrišanas pārvaldības nodrošinātāji, pamatojoties uz Interaktīvās reklamēšanas biroja pārredzamības un piekrišanas ietvaru (IAB TCF), nosaka, kādiem konkrētiem lietojumiem un reklamēšanas partneriem lietotājs ir piekritis. No šiem datiem tiek izveidota piekrišanas virkne un saglabāta pārlūkprogrammas sīkfailā. Tas ļauj citiem CMP nolasīt, vai lietotājs jau ir devis savu piekrišanu.

Katram tiešsaistes biznesa uzņēmumam, kas vēlas sasniegt Eiropas lietotājus un apkopot lietotāju datus par viņiem, ir nepieciešams piekrišanas pārvaldības rīks, piemēram, piekrišanas pārvaldnieks . Tādējādi viņš var izmantot analīzes rīkus vai sociālo mediju logrīkus un īstenot atkārtotas mērķauditorijas atlases mērķus. Jūs nevarat izvairīties no reālas piekrišanas, t.i., no lietotāja aktīvi dotas piekrišanas sīkfailu lietošanai. IAB TCF 2.0 piedāvā tam nepieciešamo atbalstu.

IAB PPI 2.0 vēsture

Interactive Advertising Bureau ir bezpeļņas organizācija, kas atrodas Ņujorkā un tika dibināta 1996. gadā. Tā ir globāli aktīva tiešsaistes reklāmas nozares tirdzniecības asociācija. Biedrība pēc pašas apraksta pārstāv tiešsaistes biznesa intereses, nodrošinot standartizāciju un normas ar reklāmu saistīto datu apmaiņā. Tādā veidā IAB kalpo, lai optimizētu tiešsaistes reklāmas kanālu izmantošanu reklāmas nozarē. Šobrīd IAB ir organizētas vairāk nekā 40 starptautiskas apakšorganizācijas. Vācijā IAB pārstāv Online Marketers Circle (OVK).

Kā minēts sākumā, IAB organizācija publicēja Pārredzamības un piekrišanas ietvaru (IAB TCF) , kas tagad ir pilnveidots TCF 2.0 versijā. IAB TCF 2.0 saprot piekrišanas pārvaldības nodrošinātāja jēdzienu kā platformu, ar kuras atbalstu reklāmas uzņēmumi centralizē un pārvalda datu aizsardzībai atbilstošu pārredzamību, kā arī galalietotāju iebildumus un piekrišanu.

Vai jūsu vietne ir saderīga? Uzziniet, izmantojot mūsu kontrolsarakstu

Lejupielādēt kontrolsarakstu

Trīs puses IAB PPI/PPI 2.0

Izmantojot IAB-TCF ietvaru, trīs dalībnieki mijiedarbojas viens ar otru: izdevēji, pakalpojumu sniedzēji (pārdevēji) un piekrišanas pārvaldības nodrošinātājs (CMP) . Izdevējs ir faktiskais tīmekļa nodrošinātājs un tādējādi pirmais kontaktpunkts, ar kuru lietotājs saskaras. Izdevēji publicē informāciju (piemēram, plašsaziņas līdzekļu nami, izdevēji utt.) un daļēji vai pilnībā finansē savu darbu no trešo pušu reklāmām. Parasti tas tiek īstenots, izmantojot reklāmas tīklu, kas vietnes apmeklētājiem parāda atbilstošas reklāmas. IAB-TCF vai TCF 2.0 kontekstā reklāmdevēji un tīkli tiek definēti kā pakalpojumu sniedzēji.

Pakalpojumu sniedzēji vai pārdevēji ir minēti reklāmdevēji, ar kuriem izdevējs ir noslēdzis sadarbību. Pakalpojumu sniedzēji izvieto reklāmas saturu izdevēja tīmekļa lapās un iestata sīkfailus vietnes apmeklētāja pārlūkprogrammā. Tas sniedz iespēju nodrošinātājiem izvietot mērķauditorijai atbilstošas reklāmas personalizētas reklāmas veidā.

Piekrišanas pārvaldības nodrošinātājs (CMP) nodrošina tehnoloģiju, kas nodrošina, ka tiek iegūta lietotāja piekrišana personalizēto datu uzglabāšanai un turpmākai apstrādei. IAB-TCF ietvaros attiecīgo galalietotāju individuālās piekrišanas iestatījumi tiek pārsūtīti pakalpojumu sniedzējiem, kuri ir aktīvi pašreizējā vietnē.

Kā darbojas IAB PPI ietvars

Praksē IAB ietvars TCF 2.0 darbojas kā saziņas sistēma , kas nodrošina lietotāju piekrišanas deklarācijas starp izdevēju, trešo pušu pakalpojumu sniedzējiem un izdevēja vietnē izmantotajām CMP. Lietojumprogrammā, kas izveidota, pamatojoties uz IAB ietvaru (piemēram, Consentmanager), izdevējs atlasa sev vēlamos pakalpojumu sniedzējus, kuri ir reģistrējušies sistēmā. Tie parādās tā sauktajā globālajā piegādātāju sarakstā (GVL) . Lai piedalītos IAB PPI, reklāmdevējam ir jāpiekrīt vairākiem nosacījumiem, piemēram, koda atjaunināšana. Tādā veidā pakalpojumu sniedzējs nodrošina, ka sīkfaili tiek iestatīti tikai tad, ja ir saņemts piekrišanas signāls no piekrišanas pārvaldības nodrošinātāja (CMP) vai cits juridisks pamats atļauj sīkfaila iestatīšanu. Turklāt personas datus, kuru pamatā ir piekrišana, nedrīkst izmantot, kamēr nav saņemts piekrišanas signāls no iesaistītās CMP. Šī procedūra nodrošina, ka globālajā pakalpojumu sniedzēju sarakstā tiek parādīti tikai tie “baltā saraksta” nodrošinātāji, kuri ievēro IAB PPI noteikumus.

Tiklīdz izdevējs reģistrējas TCF 2.0, viņš no GVL izvēlas uzticamos pakalpojumu sniedzējus , ar kuriem viņš vēlētos sadarboties.

Lietotāja piekrišanas statuss tiek saglabāts izdevēja sīkfaila (pirmās puses) veidā un pēc tam tiek kopīgots reklāmdevēja informācijas ķēdē IAB PPI. Pēc tam, kad vietnes apmeklētājs ir izdarījis savu piekrišanas izvēli, reklāmas nodrošinātājiem, kas sadarbojas, ir piekļuve lietotāja datu apstrādei saviem atbilstošiem un lietotāja likumiem mērķiem.

IAB PPI mērķi un jauninājumi PPI 2.0

2020. gadā izlaistais TCF 2.0 jauninājums ir pārskatīta versija ar jaunām funkcijām un vairākiem pielāgojumiem pašreizējā ES GDPR tiesiskajā regulējumā. Iepriekš “VDAR pārskatāmības un piekrišanas ietvara” versija 1.1 tika publicēta 2018. gada martā, aptuveni laikā, kad stājās spēkā Vispārīgā datu aizsardzības regula. TCF piedāvā standartizētu programmatūras platformu tiešsaistes vaicājumam un lietotāja apstiprinājuma pārsūtīšanai personalizētu reklāmu rādīšanai un saistītai sīkfailu iestatīšanai. Atbilstošie dati tiek apmainīti starp izdevējiem, izdevējiem, reklāmdevējiem un viņu tehnoloģiju partneriem.

Ietvara mērķis ir izveidot standartus, ko aģentūras, reklāmdevēji un AdTech pakalpojumu sniedzēji var izmantot, lai izplatītu programmatiskas tiešsaistes reklāmas Vispārīgās datu aizsardzības regulas ietvaros, nepārkāpjot tiesisko regulējumu. Ja vēlaties tīmekļa vietnē apkopot personas datus un analizēt tos reklāmas nolūkos, jums ir ne tikai jāinformē vietnes apmeklētāji par apkopoto datu izmantošanu, bet arī jāsaņem viņu piekrišana datu izmantošanai.

Izmantojot jauno TCF 2.0 , izdevējiem ir lielāka elastība un kontrole , integrējot un sadarbojoties ar tehnoloģiju partneriem. Jaunā izdevēja funkcionalitāte ļauj ierobežot individuālos mērķus, kuriem personas dati tiek apstrādāti katram pakalpojumu sniedzējam. Izmantojot TCF 2.0, vietnes apmeklētājiem tiek dota iespēja detalizēti sniegt vai noraidīt piekrišanu un īstenot savas tiesības iebilst pret savu personas datu turpmāku apstrādi. Lietotājs var sniegt detalizētu piekrišanu tam, kādā veidā pakalpojumu sniedzējs var izmantot noteiktas datu apstrādes funkcijas, piemēram, iegūstot precīzus ģeogrāfiskās atrašanās vietas datus.

Nicht sicher ob Sie ein CMP brauchen?


Wenn Sie sich nicht sicher sind, ob Sie ein CMP brauchen oder nicht, treten Sie gern in Kontakt mit uns – wir werden Ihnen helfen die richtige Lösung für Ihr Unternehmen zu finden!


TCF 2.0 pievērš lielāku uzmanību likumīgajām interesēm . Tādā veidā pārdevēji var atsaukties uz savām likumīgajām interesēm individuāliem mērķiem, taču lietotājam joprojām ir iespēja pret to iebilst. Turklāt iespējamo izsekošanas datu izmantošanas un analīzes mērķu skaits ir palielināts no pieciem uz desmit. Divi no tiem ir tā sauktie īpašie mērķi – tie ir mērķi, kas kalpo vietnes drošības nodrošināšanai un pret kuriem lietotājs tāpēc nevar iebilst. Sākot ar TCF 2.0, atsevišķām īpašajām funkcijām ir nepieciešama individuāla izvēle, piemēram, nosakot un apstrādājot ģeogrāfiskās atrašanās vietas datus. Un tas ir īpaši svarīgi “Mobile First” laikā: TCF 2.0 satur īpašu informāciju par standartizētu sīkfailu glabāšanu viedtālruņa lietotnēs .

Kam ir jēga izmantot piekrišanas pārvaldības nodrošinātāju?

Uz sīkfailiem balstīti reklāmas veidi ir īpaši svarīgi izdevniecībām , kurām, piemēram, ir jāfinansē savs žurnālistikas saturs ar tiešsaistes reklāmu. Tomēr nozares portāli vai žurnālu vietnes var arī gūt labumu no TCF 2.0 un piekrišanas pārvaldības nodrošinātāja pakalpojumiem. Īsāk sakot: visi izdevēji, kas iesaistās jebkāda veida reklāmās .

CMP izmantošana ir tikpat noderīga, piemēram, tiešsaistes veikaliem, privātām vietnēm vai pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, maksājumu pakalpojumu sniedzējiem. Tā kā sīkfaili parasti tiek iestatīti arī tur, var veikt lietotāju analīzi un saņemt juridiski efektīvu lietotāja piekrišanu.

Esiet lietas kursā!

Abonējiet biļetenu

Šādi Consentmanager ievieš TCF 2.0 atbilstoši GDPR

Piekrišanas pārvaldnieks ir balstīts uz IAB PPI 2.0. Piekrišanas pārvaldnieka komanda ir aktīvi iesaistījusies IAB TCF 2.0 izstrādātāju grupā un ir devusi ievērojamu ieguldījumu TCF 2.0 specifikāciju izstrādē. Tādējādi piekrišanas pārvaldnieks ir pirmajā vietā attiecībā uz visu turpmāko tehnisko datu izstrādi un modifikācijām.

Izmantojot bezmaksas kontu, varat nekavējoties izmēģināt piekrišanas pārvaldnieku un integrēt to savā vietnē . Sistēma atbalsta visas izplatītākās CMS sistēmas. Sistēmu ir ļoti viegli lietot. Tūlīt pēc reģistrācijas jūs jau varat ievadīt savas vietnes URL un izvēlēties kādu no uzticamiem pakalpojumu sniedzējiem no GVL saraksta. Turklāt jūs varat pielāgot piekrišanas deklarācijas vizuālo noformējumu sīkfailiem un izsekošanas procedūrām tikai ar dažiem peles klikšķiem.

Attiecīgās GDPR prasības PPI 2.0

ES Vispārīgā datu aizsardzības regula nosaka stingras prasības attiecībā uz to, kā personas dati var tikt uzglabāti un apstrādāti. Lai jūsu piekrišanas pārvaldība atbilstu juridiskajām prasībām, tai ir jāinformē tīmekļa lietotājs, kādi dati tiek apstrādāti un kādam nolūkam. Turklāt lietotājam ir jādod izvēles iespēja – viņš nedrīkst būt spiests pieņemt sīkdatnes vietnes lietošanai. Piekrišana datu apstrādei ir jādod ar skaidru darbību – pat pirms pirmās datu apstrādes vai pirmās sīkdatnes iestatīšanas. Turklāt lietotājam ir obligāti jādod iespēja atsaukt piekrišanu, tiklīdz tā ir dota.

Bieži uzdotie jautājumi (FAQ)

[sp_easyaccordion id=”3126″]