Pa labi

Sīkfailu piekrišanas reklāmkarogs Šveicei


balts krusts uz sarkana fona

Šveicē jaunais Datu aizsardzības likums (DSG) ir spēkā kopš 2020. gada 25. septembra. Tas ienes daudzus jauninājumus. Šeit ir īss izvilkums no tā, kas ir svarīgs vietnēm.

Vai vietnei ir jābūt piekrišanas slānim/sīkfailu reklāmkarogam?

Sīkdatnes ir definētas Šveices tiesību aktos 45.c lit. b) Šveices Telekomunikāciju likuma (TCA). Saskaņā ar šo regulu vietņu operatoriem Šveicē ir jāinformē vietnes lietotāji par sīkdatņu izmantošanu un to mērķi un jāinformē vietnes lietotāji, ka viņi var atteikties no šīs apstrādes. Art.45c lit. b FMG neparedz nekādas īpašas formālās prasības informācijas pienākumam, tāpēc saskaņā ar doktrīnu informācijas sniegšanas pienākumu parasti var izpildīt, pievienojot atsauci uz sīkdatnēm, piemēram, datu aizsardzības deklarācijā.

Neatkarīgi no šīs juridiskās situācijas vietņu operatoriem Šveicē joprojām ir ieteicams izmantot piekrišanas slāni/sīkfailu reklāmkarogu šādu iemeslu dēļ:

  • Šveices datu aizsardzības iestāde, Federālais datu aizsardzības un informācijas komisārs (FDPIC), uzskata, ka vismaz tad, kad tiek iegūti īpaši sensitīvi personas dati vai personības profili, izmantojot sīkfailus, attiecīgajiem vietnes lietotājiem ir skaidri jājautā iepriekš, apmeklējot vietni. vietni, vai piekrītat šai apstrādei. Šis FDPIC atzinums nav juridiski saistošs; piekrišanas reklāmkaroga/sīkfailu reklāmkaroga izmantošana tomēr varētu samazināt jebkādus juridiskos riskus.
  • Šveices tīmekļa vietnes, kas ir paredzētas ne tikai lietotājiem Šveicē, bet arī ES un kuras jo īpaši Cilvēkiem ES, kas piedāvā preces vai pakalpojumus, jebkurā gadījumā ir jāievēro (stingrāki) ES standarti attiecībā uz sīkfailu izmantošanu.

Kāda minimālā informācija ir jāsniedz?

Kā paskaidrots iepriekš, saskaņā ar Šveices tiesību aktiem sīkfailu slānis nav nepieciešams, taču tas ir ieteicams. Var pieņemt, ka pašā sīkfailu slānī vajadzētu pietikt ar īsu atsauci uz sīkdatņu izmantošanu un atsauci uz papildu informāciju datu aizsardzības deklarācijā.

Saskaņā ar Art.45c lit prasībām. b FMG tīmekļa vietnes lietotājiem (i) informēt par sīkdatņu izmantošanu un to mērķi un ii) norāda, ka viņi var atteikties no attiecīgās apstrādes.

Tas, kā var izpildīt pienākumu norādīt atteikuma iespēju, ir atkarīgs no attiecīgās datu apstrādes veida un vides. Visizplatītākajā gadījumā, kad tīmekļa vietnē tiek veikta sīkdatņu apstrāde, pietiek norādīt vietnes lietotājiem, ka viņi var pielāgot sīkdatņu apstrādi savā tīmekļa pārlūkprogrammā, attiecīgi konfigurējot programmu, kas ir īsi jāapraksta vispārīgi. noteikumiem. Tas attiecas arī uz datu apstrādei izmantoto tehnoloģiju; lietotājiem ir jāspēj aptuveni saprast, kas notiek. Ciktāl sīkdatņu izmantošana ir obligāta piedāvājuma vai piedāvājuma daļas izmantošanai (jo pretējā gadījumā piedāvājums vairs nedarbotos pareizi), vajadzētu būt pietiekamam, lai informētu lietotāju un norādītu, ka viņš var izmantot tikai vietni. (ar pilnu funkcionalitāti), ja tā atļauj sīkfailus. Šajā gadījumā jūs varat atteikties izmantot vietni vispār vai ar ierobežotu funkcionalitāti.

Vai ir nepieciešama pieteikšanās, atteikšanās, vai arī tas ir tikai pienākums sniegt informāciju?

Art.45c lit. b FMG parasti nodrošina atteikšanās risinājumu. Tomēr to pašu iemeslu dēļ kā atbildē uz pirmo jautājumu, joprojām ir ieteicams izmantot izvēles risinājumu.


vairāk komentāru

Ģenerālis

Biļetens 09/2024

Jaunas funkcijas: Datu subjekta tiesību (DSR) rīks GDPR nosaka, ka skartajiem (piemēram, vietnes apmeklētājiem, klientiem vai citām personām, kuru dati tiek apstrādāti) ir noteiktas tiesības. Tas jo īpaši ietver to, ka viņi var noskaidrot savas tiesības un saņemt informāciju par apstrādātajiem datiem. Tiesības cita starpā ietver: Mūsu jaunais DSR rīks tagad ļauj nodrošināt skartajām personām […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Jauns

consentmanager iegūst zelta statusu kā Google CMP partneris

consentmanager ir sertificēts kā Zelta līmeņa CMP partneris Google Consent Management Platform (CMP) partneru programmā. Šis statuss mums tika piešķirts, pamatojoties uz šādiem kritērijiem: Jaunākā Google CMP partneru programmas attīstība sniedz ievērojamas priekšrocības mūsu klientiem. Tagad varat integrēt savu piekrišanas reklāmkarogu ar Google Ads, Google Analytics un Google tagu pārvaldnieku tieši no sava konta Google tagu […]