Jauns, Pa labi

Ardievu, trešās puses sīkfaili: šādi mainās tiešsaistes izsekošana


tukšs melns virtuves dēlis ar mazu cepamo miltu

Google, pēdējā no lielākajām pārlūkprogrammām, piemēram, Firefox un Safari, kas lēnām atteiksies no trešo pušu sīkfailiem, jau ir paziņojusi, ka līdz 2024. gada beigām tajā vairs nebūs trešo pušu sīkfailu. Tālāk paskaidrosim, ko tas nozīmē un kā tieši tam jānotiek!

Sīkdatnēm ir svarīga loma tiešsaistes aktivitāšu izsekošanas vietnēs. Tie nodrošina tādus mehānismus kā profilēšana, atkārtota mērķauditorijas atlase un tiešsaistes veikalu pamata darbības funkcijas, piemēram, preču uzglabāšana lietotāja iepirkumu grozā. Šī iemesla dēļ trešo pušu sīkfailu likvidēšana var būtiski ietekmēt izsekošanas datus, piemēram, reklāmguvumu līmeni. TKO, reklāmdevējiem un izdevējiem ir ieteicams sākt meklēt alternatīvas metodes vai rīkus.

Pārskats par dažādiem sīkfailu veidiem

Lai sīkāk izskaidrotu trešo pušu sīkfailu izslēgšanu, šeit ir īss apraksts par dažādiem sīkfailu veidiem, īpaši diviem vispopulārākajiem: pirmās puses sīkfailiem un trešās puses sīkfailiem.

Pirmās puses sīkfaili ir viena domēna iestatīti sīkfaili. Ja jums ir e-komercijas vietne, jūsu pirmās puses sīkfaili palīdz klientiem “atcerēties” preces un pievienot tās iepirkumu grozam.

No otras puses, ja pakalpojumā YouTube esat augšupielādējis videoklipu, kas tagad ir iegults jūsu vietnē, tiks iestatīti trešās puses sīkfaili, jo videoklips nāk no trešās puses domēna, proti, YouTube.

Piezīme. Ir svarīgi zināt, ka trešās puses var iestatīt arī pirmās puses sīkfailus, un tie joprojām darbosies. Piemērs tam ir Google Analytics. Google ir trešā puse, kas iestata sīkfailus jūsu domēnā, ko varat izmantot tās analīzes nolūkos. Šīs sīkdatnes nepazudīs arī turpmāk, pat ja tās ir iestatījis ārējs domēns.

Vēl neesat noguruši no cepumiem? (Kurš gan ne? 🍪) Šeit ir mūsu detalizētais ceļvedis par sīkfailiem. Izņemot ēdamos 😉.

Kas notiek, ja trešās puses sīkfaili pazūd? Vai manai vietnei joprojām ir nepieciešams sīkfailu reklāmkarogs?

Atbilde ir vienkārša: jā! Jums joprojām ir nepieciešams sīkfailu reklāmkarogs. Atcerieties, ka tikai trešo pušu sīkfaili pazūd, savukārt pirmās puses sīkfaili joprojām tiek izmantoti. Šiem nebūtiskiem sīkfailiem, piemēram, mārketinga analīzei, joprojām ir nepieciešama piekrišana un līdz ar to arī sīkfailu reklāmkarogs. Vietējā krātuve, kurā dati paliek klienta pusē un netiek automātiski nosūtīti serverim kā sīkfaili, turpinās pastāvēt. Tam joprojām ir nepieciešama lietotāja piekrišana saskaņā ar datu aizsardzības tiesību aktiem, piemēram, GDPR. Tas padara vēl svarīgāku piekrišanu personas datu nodošanai, izmantojot sīkfailu reklāmkarogu.

Tomēr jautājumi, kas jums jāuzdod sev, ir šādi:

  1. Kāda veida sīkdatnes jūs izmantojat?
  2. Kādam nolūkam jūs izmantojat sīkfailus?
  3. Vai izmantosit LocalStorage?
  4. Kurš uzstāda sīkfailus?

Atbildot uz šiem jautājumiem, varēsiet noskaidrot, kādas alternatīvas jums vajadzētu izmantot trešo pušu sīkfailu vietā.

Turklāt šajā EDBP jaunajās pamatnostādnēs ir precizēts, ka IP adrešu pārsūtīšana attiecas uz e-privātuma apstrādi, un tāpēc ir nepieciešams juridiskais pamats, kas ir būtisks vai, ja tas nav būtisks, tad nepieciešama piekrišana. Tas padara sīkfailu reklāmkarogu vēl vajadzīgāku.

EDBP oficiālās vadlīnijas var atrast šeit.

Gatavs pakāpeniskai izņemšanai 2024. gada sākumā, pilnīgai izņemšanai 2024. gada beigās

Trešo pušu sīkdatņu izmantošanas beigas jau ir noteiktas, un vēl jo svarīgāk ir precīzs pārskats par laika posmu, lai būtu pietiekami daudz laika sagatavoties alternatīvām izsekošanas metodēm. Saskaņā ar Google oficiālo paziņojumu 1% Chrome lietotāju ietekmēs trešās puses sīkfailu pakāpeniskas pārtraukšanas pirmais posms, kas nozīmē, ka līdz 2024. gada pirmajam ceturksnim viņiem nebūs iespējoti trešo pušu sīkfaili. Mēs paredzam, ka nākamajā fāzē, līdz 3. ceturksnim, 100% Chrome lietotāju būs atspējoti trešo pušu sīkfaili.

Citas atlikušās pārlūkprogrammas darbosies ar tādu pašu mērķi: līdz 2024. gada beigām pārlūkprogrammas vairs neatbalstīs trešo pušu sīkfailus. Aizvien vairāk tehnoloģiju sekos šim piemēram un vairs neatbalsta trešo pušu sīkfailu izmantošanu.

Kā trešās puses sīkfailu atcelšana ietekmē tīmekļa vietnes?

Ir dažādi scenāriji, ko var iedomāties pēc sīkdatņu pilnīgas likvidēšanas, lai gan dažas izmaiņas jau var būt izstrādes stadijā. Mēs runājam par

1. mazāk izsekotiem mārketinga mērķiem un
2. Trešās puses auditorijas dati vairs nav pieejami.

Ja strādājat galvenokārt ar reklāmām un jums ir jāspēj izsekot saviem reklāmu tēriņiem, jums var būt grūtāk attaisnot savus reklāmu tēriņus nākotnē, jo vairs nevar garantēt tādu pašu redzamības līmeni.

Šīs redzamības izmaiņas varētu radīt arī alternatīvas metodes. Tas varētu nozīmēt pāreju no uz veiktspēju balstītiem modeļiem uz modeļiem, kuru pamatā ir klikšķi vai seansi.

Kvalitāte kļūst par galveno lomu gan kā reklāmdevējam, kurš meklē kvalitatīvas vietnes, gan kā izdevējam, kas ražo kvalitatīvu saturu. Tagad vairāk nekā jebkad agrāk kvalitāte varētu būt noteicošais faktors reklāmas tēriņiem.

Otrs scenārijs, ar kuru vietņu operatoriem jārēķinās, ir gandrīz droša trešo pušu datu izslēgšana. Šie dati cita starpā ietver profilus, pirkšanas intereses, dzimuma un vecuma kategorijas. Tā vietā tirgotājiem un izdevējiem nebūs citas izvēles, kā vien paļauties uz pirmās puses datiem.

Sagatavošanās un iespējas vietņu īpašniekiem

Vislabāk ir izmantot datus, kas jums jau ir. Ja nē, varat sākt vākt datus.

Sāciet ar datiem, kurus, iespējams, jau esat savācis no informatīvā izdevuma abonentiem, klientu pirkumiem vai datiem no iepriekšējām aptaujām. Un, protams , pirms sākat apstrādāt personas datus , jums jau ir jābūt iestatītam sīkfailu reklāmkarogam , lai lietotāji varētu dot piekrišanu savu datu vākšanai. Ja nē, tagad ir laiks to izdarīt. Pēc tam jūs varat sākt vākt datus bez juridiskām problēmām!

Secinājums: sagatavojieties trešo pušu sīkfailu darbības beigām līdz

  1. koncentrēties uz augstas kvalitātes tīmekļa saturu – izdevējiem, arī reklāmdevējiem. Ja nodarbojaties ar e-komerciju, pārliecinieties, vai jūsu vietnes saturs ir pietiekami pievilcīgs, tostarp produktu fotoattēli, apraksti un jūsu veikala lietojamība.
  2. Apskatiet trešo pušu sīkfailu alternatīvas tūlīt!
  3. Un visbeidzot, sīkdatņu banera izmantošana ir ļoti svarīga, lai bez juridiskām problēmām varētu savākt visa veida datus! Sāciet vākt pirmās puses datus tūlīt.

Izmantojot consentmanager jūsu reklāmkarogs būs gatavs lietošanai tikai dažu minūšu laikā — un tas ir bez maksas. Pamēģini to tagad!


vairāk komentāru

Ģenerālis

Biļetens 09/2024

Jaunas funkcijas: Datu subjekta tiesību (DSR) rīks GDPR nosaka, ka skartajiem (piemēram, vietnes apmeklētājiem, klientiem vai citām personām, kuru dati tiek apstrādāti) ir noteiktas tiesības. Tas jo īpaši ietver to, ka viņi var noskaidrot savas tiesības un saņemt informāciju par apstrādātajiem datiem. Tiesības cita starpā ietver: Mūsu jaunais DSR rīks tagad ļauj nodrošināt skartajām personām […]
consentmanager logo with the text ‘consentmanager is a Google CMP Gold Partner’ on the left side. Gold medal with a ribbon next to a shield with the text ‘Certified CMP Partner’ in Google brand colours.
Jauns

consentmanager iegūst zelta statusu kā Google CMP partneris

consentmanager ir sertificēts kā Zelta līmeņa CMP partneris Google Consent Management Platform (CMP) partneru programmā. Šis statuss mums tika piešķirts, pamatojoties uz šādiem kritērijiem: Jaunākā Google CMP partneru programmas attīstība sniedz ievērojamas priekšrocības mūsu klientiem. Tagad varat integrēt savu piekrišanas reklāmkarogu ar Google Ads, Google Analytics un Google tagu pārvaldnieku tieši no sava konta Google tagu […]