2023. gada 5. decembrī sadarbībā ar Refinery89 notika vebinārs par tēmu “Trešās puses sīkfailu dzēšana: ko mēs tagad darām?”. tā vietā.
Tika apspriestas šādas tēmas:
- Kas notiks ar sīkdatnēm?
- Vai man joprojām ir nepieciešams sīkfailu reklāmkarogs?
- Ko tīmekļa vietnēm nozīmē trešo pušu sīkfailu likvidēšana?
- Ko nākotnei nozīmē trešo pušu sīkfailu atcelšana?
- Pirmās puses datu izmantošana
- Iespējas vietņu īpašniekiem
pārskats
Viena no galvenajām tēmām, kas tika apspriesta vebināra laikā, bija trešo pušu sīkfailu turpmākā likvidēšana pēc Google jaunākajiem atjauninājumiem. Tā kā trešo pušu sīkfailu izmantošana drīzumā tiks pārtraukta, reklāmdevējiem un citiem nozares dalībniekiem ir jāapsver ietekme uz lietotāju izsekošanu, mērķauditorijas atlasi un personalizēta satura piegādi. Tīmekļseminārā tika apspriestas neskaidrības, ko mārketinga speciālistiem un reklāmdevējiem rada dažādie scenāriji, kā arī iespējamās alternatīvas, kas viņiem būtu jāapsver.
Vebinārā tika risināts arī aktuālais jautājums par to, vai tīmekļa vietnēm joprojām ir nepieciešami sīkfailu reklāmkarogi pat bez trešās puses sīkfailiem. Īsā atbilde ir: Jā, vietnēm joprojām būs nepieciešami sīkfailu reklāmkarogi, jo jebkura veida datu vākšanai ir nepieciešama piekrišana neatkarīgi no tā, vai vietnes pāriet no trešās puses sīkfailiem uz pirmās puses sīkfailiem vai citiem risinājumiem, piemēram, servera puses tagu pārvaldībai.
Ņemot vērā izaicinājumus, ko rada trešo pušu sīkfailu beigas, tīmekļseminārs sniedza dažus vērtīgus ieskatus, piemēram, pirmās puses datu izmantošanu kā dzīvotspējīgu alternatīvu.
Vebinārs noslēdzās ar ieskatu, kādas iespējas ir pieejamas vietņu operatoriem pēc trešās puses sīkdatņu laikmetā. No alternatīvām izsekošanas tehnoloģijām līdz dažādām datu vākšanas un analīzes pieejām tika prezentētas īstenojamas stratēģijas labākai sīkfailu pārvaldībai un datu aizsardzības atbilstībai.