Pa labi

YouTube un GDPR — padomi video kanāla lietošanai atbilstoši datu aizsardzības noteikumiem


Daudzi uzņēmumi ir atzinuši sociālo mediju nozīmi tiešsaistes mārketinga efektivitātē. Saskaņā ar moto “attēls (vai video) saka vairāk nekā 1000 vārdu”, Instagram un YouTube īpaši tiek izmantoti līdzās klasiskajam Facebook. Ja izmantojat YouTube arī kā uzņēmuma kanālu un, iespējams, vēlaties apkopot datus no lietotājiem, jums jābūt uzmanīgiem: YouTube sīkfailiem un GDPR ne vienmēr ir viens un tas pats krustojums. Tas nozīmē, ka jums vajadzētu pievērst uzmanību dažām lietām, lai videoklipu integrācija no YouTube būtu saderīga ar GDPR. Pretējā gadījumā var tikt izteikti brīdinājumi un noteiktos apstākļos bargi sodi.

Šajā pārskatā ir apkopotas vissvarīgākās lietas par YouTube un GDPR, jo īpaši par YouTube sīkfailu un piekrišanas tēmu. Ja jums ir kādi jautājumi, īstā kontaktpersona ir specializēts piekrišanas pārvaldības pakalpojumu sniedzējs, piemēram, piekrišanas pārvaldnieks.

Piekrišanas risinājums viedtelevizoriem

Ko regulē GDPR?

GDPR ir Vispārīgās datu aizsardzības regulas saīsinājums. Šis ir Eiropas Savienības noteikumu kopums, kas ir spēkā kopš 2018. gada 25. maija un papildina Federālo datu aizsardzības likumu (BDSG) Vācijā. Noteikumu mērķis ir personas datu aizsardzība . Tas ietver ne tikai klasiku, piemēram, vārdu un dzimšanas datumu. Skaitās arī datora vai mobilā telefona IP adrese, jo šie dati principā ir piemēroti, lai noskaidrotu, kas atrodas aiz lietotāja.

GDPR sastāv no ievada principiem un daudziem sarežģītiem noteikumiem, kurus nespeciālistam ir grūti klasificēt. Rīkojums attiecas uz visiem uzņēmumiem vai iestādēm, biedrībām vai klubiem, kas vāc, glabā un apstrādā datus no cilvēkiem – bezsaistē vai tiešsaistē. Saskaņā ar GDPR potenciālajiem klientiem vai klientiem ir virkne tiesību, piemēram, tiesības uz informāciju, tiesības piekrist noteiktai datu apstrādei vai tiesības uz dzēšanu. Jo īpaši piekrišana (piekrišana) tiek apspriesta sīkāk, jo lietotāja piekrišana ir kaut kas, kas jāievēro, runājot par YouTube sīkfailu.

Kāds video platformai sakars ar datu aizsardzību?

Joprojām daudzi cilvēki domā, ka YouTube ir saderīgs ar GDPR, jo viņi var skatīt platformas videoklipus, nepiesakoties Google. Bet pat tā ir kļūda. Piemēram, ja izmantojat kādu no daudzajiem programmatūras risinājumiem, ar kuru palīdzību varat noteikt un izslēgt izsekošanas sīkfailus, jūs ātri atklāsiet, ka līdzīgi kā citās vietnēs neuzkrītošie sīkfaili joprojām rosās, lai vāktu datus. Tāpēc sīkfaili noteikti ir pieejami pat tad, ja neesat pieteicies pakalpojumā YouTube . Papildus YouTube sīkfailiem datu vākšana Google kontam ir īpaši svarīga no datu aizsardzības viedokļa.

Kāds sakars pakalpojumam YouTube ar Google?

Google atkal un atkal tiek pieminēts saistībā ar YouTube un GDPR vai YouTube un sīkfailu piekrišanu. Iemesls tam ir vienkāršs: YouTube pieder Google — un, reģistrējoties vai piesakoties pakalpojumā YouTube, jūs to darāt, izmantojot savu Google kontu. Un tieši tas padara privātuma aizstāvjus aizdomīgus par YouTube sīkfailiem.

Ist Ihre Webseite konform? Finden Sie es heraus mit unserer Checkliste

Checkliste herunterladen

Cepumi zem palielināmā stikla

Kas īsti ir sīkfaili, ko tie “sīkfaili” dara vietnē YouTube un kas padara tos tik kritiskus? Sīkdatnes ir mazi teksta faili, kas tiek saglabāti datorā vai viedtālrunī, pārlūkojot pārlūkprogrammu. Protams, tīmekļa vietņu operatoram tie kalpo ļoti specifiskam mērķim: izsekošana. Izsekošana ir lietotāju izsekošana tīmeklī, lai izstrādātu piemērotas mārketinga stratēģijas. Piemēram, interneta veikals saglabās iepirkumu grozu un noklikšķinātās preces un attiecīgā datora sesijas ID. Tādā veidā apmeklētāji saņem piemērotus piedāvājumus sērfojot – gribi vai negrib. Varbūt jau ar savu stacionāro datoru esat sērfojis pa lielo tiešsaistes gigantu piedāvājumiem un pēc tam vēlāk saņēmis līdzīgus sludinājumus savā viedtālrunī? Tieši tāds ir virtuālo sīkfailu rezultāts. Daudzi cilvēki to uztver kā “spiegošanu”, tāpēc sīkdatnes ir nonākušas datu aizsardzības inspektoru redzeslokā.

Privātums un Google konts

Atverot Google kontu, tiek vākti un saglabāti arī dati to izmantošanai (tostarp, piemēram, paroļu atkopšanai un ļaunprātīgas izmantošanas novēršanai). Šī informācija nav pārāk visaptveroša — ir jānorāda vārds, dzimšanas datums, e-pasta adrese un tālruņa numurs. Tas šķiet diezgan bezproblēmas. Bet — un tas ir svarīgs faktors, kad runa ir par YouTube un datu aizsardzību — ikviens, kas sērfo atvērtā Google kontā, tiks izsekots ar visiem viņa datiem. Tādējādi lietotājam automātiski ir jāpaziņo sava piekrišana — YouTube sīkfailu piekrišana .

GDPR – piekrišana kā svarīgs kritērijs

VDAR noteikumu galvenais un beigu punkts ir personas datu aizsardzība. Šajā kontekstā Vispārīgās datu aizsardzības regulas galvenais elements ir tas, ka lietotājiem ir jādod piekrišana datu vākšanai . Tas regulē GDPR 6. pantu, kura virsraksts ir “Apstrādes likumība” :

“(1) Apstrāde ir likumīga tikai tad, ja ir izpildīts vismaz viens no šiem nosacījumiem:
a) datu subjekts ir devis piekrišanu savu personas datu apstrādei vienam vai vairākiem konkrētiem mērķiem;
[…]”

DSGVO 6. §

Tas nozīmē – arī YouTube videoklipu integrēšanai jūsu vietnē –, ka lietotāja piekrišana ir obligāta. To var īstenot, izmantojot klasisko sīkfailu reklāmkarogu vai īpašu uznirstošo logu. To darot, jūs ļaujat lietotājam izvēlēties atļautos sīkfailus. Šo atļauju sauc par piekrišanu. Kad runa ir par atlasi, jums vajadzētu piedāvāt lietotājam, kurš jūsu vietnē skatās saistīto YouTube videoklipu, trīs iespējas, no kurām izvēlēties:

  • piekrišana sīkdatņu apkopošanai, ko jūs kā vietnes operators piedāvājat
  • Piekrītu tikai tām sīkdatnēm, kuras ir nepieciešamas vietnes lietošanai juridisku un tehnisku iemeslu dēļ vai ir obligātas
  • piekrišana sīkdatnēm, kuras lietotājs apkopo lietotāja noteiktā veidā

Neatkarīgi no tā, kuru no trim variantiem jūsu vietnes un iegulto YouTube videoklipu lietotāji izvēlas: YouTube sīkfaili ir juridiski droši, un jūs esat vispusīgi ievērojis GDPR ar YouTube videoklipiem.

 

Esiet lietas kursā!

Abonējiet biļetenu

Izmantot video saturu – bez piekrišanas?

Nav laba ideja! Juridiski šī ir pelēkā zona, kas jūs kā YouTube videoklipu nodrošinātāju pakļauj GDPR riskam. Varat parādīt sīkfailu reklāmkarogu, kas sniedz vispārīgu paziņojumu par sīkfailu vākšanu, un pēc tam ļaut lietotājiem izlemt, vai turpināt pārlūkošanu vai ne. Tomēr šāda YouTube sīkfailu izmantošana nav juridiski atbilstoša. Ir svarīgi saņemt aktīvu lietotāja piekrišanu . Un jums ir jānodrošina šī darbība, pieprasot vietnes apmeklētājam noklikšķināt uz atzīmes, lai varētu izmantot noteiktu saturu. Tādā veidā jūs padarāt savu YouTube piedāvājumu atbilstošu GDPR un pasargājat sevi no konkurences un patērētāju tiesību aizsardzības grupu juristu brīdinājumiem, kā arī no nepatīkamiem datu aizsardzības iestāžu sodiem, ja tiek neievēroti GDPR un BDSG/TTDSG.

Daudzi vietņu operatori arī uzskata, ka videoklipu skatīšanās no YouTube ir saderīga ar GDPR, ja lietotāji atsakās no sava Google konta. Bet pat tā ir nekas cits kā ieteicama stratēģija YouTube GDPR saderībai. Pirmkārt, vietnes operators nevar piespiest lietotāju slēgt kontu. Un, otrkārt, joprojām tiks savākts pietiekami daudz YouTube sīkfailu. Tāpēc loģiski izvēlieties tīru stratēģiju un lietotāju piekrišanu YouTube sīkfailiem.

Piekrišana datu glabāšanai ir absolūti nepieciešama, īpaši, ja sīkfailu izsekošanu apvienojat ar tā saukto paplašināto datu salīdzināšanu .

Uzlabotā datu saskaņošana — kas tas īsti ir?

Runājot par YouTube un GDPR, īpaši svarīga ir atšķirība starp klasisko sīkfailu vākšanu un YouTube sīkfailu izmantošanu iespējamai paplašinātai datu salīdzināšanai. Papildu datu saskaņošana nozīmē, ka vietņu operatori papildina YouTube sīkfailu apkopotos datus ar datiem, ko viņi jau ir saglabājuši, piemēram, klientu sarakstiem. Īpaši kritiski uz to raugās datu aizsardzības darbinieki, jo, jo vairāk datu tiek savākts, jo vieglāk izdarīt secinājumus par cilvēkiem, kas ir aiz tā . Un tieši to datu aizsardzības noteikumi bez piekrišanas neatļauj, veicot izsekošanu ar YouTube sīkfailiem. Tātad: ja izmantojat YouTube sīkfailus kā daļu no paplašinātā datu salīdzināšanas, lietotājam ir jāievieš YouTube sīkfailu piekrišana, pretējā gadījumā YouTube izmantošana nebūs saderīga ar GDPR.

Google Double Click — kas tas ir un ko tas nozīmē YouTube un GDPR?

YouTube pieder uzņēmumam Google LLC. un tāpēc uz to attiecas arī ASV grupas datu aizsardzības nosacījumi. Tas attiecas arī uz tās reklāmas platformu. Double Click ir Google reklāmas produkts, un tas ietver plašu lietotāju datu izsekošanu. Konkrēti tas nozīmē: ja izmantojat YouTube pakalpojumus, iegulstot vietnēs YouTube videoklipus, ASV pakalpojums to apvieno ar visaptverošu lietotāju izsekošanu, kuri izmanto šādus piedāvājumus . Protams, jums ir jāievieš arī datu aizsardzības noteikumi, ja izmantojat, piemēram, Facebook Pixel. Bet, ja izmantojat YouTube un tādējādi netieši arī Google, datu aizsardzības pasākumi ir īpaši svarīgi. Tātad: YouTube videoklipu integrācija ir saderīga ar GDPR!

Tālāk ir sniegti daži padomi par to, kā profesionāli ieviest YouTube sīkfailu piekrišanu un kā nodrošināt YouTube GDPR saderību. YouTube un GDPR speciālisti ir piekrišanas pārvaldības nodrošinātāji, piemēram, piekrišanas pārvaldnieks.

1. Privātuma politika un datu aizsardzības speciālists

Cietā datu aizsardzības deklarācija ir profesionālas un datu aizsardzībai atbilstošas tīmekļa vietnes pamats. Šajā kontekstā varat atsaukties arī uz Google pakalpojumiem un tā saiti uz iegulto YouTube videoklipu izsekošanu. Varat arī aprakstīt, ka katrs lietotājs var sniegt savu ieguldījumu savā datu aizsardzībā, piemēram, iebilstot pret Google izsekošanas pasākumiem vai veicot atbilstošus iestatījumus savā Google kontā. Nosauciet arī datu aizsardzības speciālistu, kurš ir atbildīgs par jūsu uzņēmuma vietni. Varat to nosaukt iekšēji vai pasūtīt ārēji.

2. Saņemiet piekrišanu no lietotājiem

Lietotāja piekrišana datu sensitīvām darbībām ir nepieciešama arī datu aizsardzībai atbilstošai vietnei un tās lietošanai. Izmantojiet sīkdatņu reklāmkarogus, kas ļauj lietotājiem izvēlēties dažādas iespējas. Šī atlase, t.i., apzināta noklikšķināšana uz opcijas, nosaka, vai YouTube sīkfaila piekrišana tiek dota vai nē. Vienkāršā valodā: ja lietotājs izvēlas noteiktu atzīmi un līdz ar to īpašu sīkfailu opciju, tas nozīmē izsekojamu un pārbaudāmu darbību , ka esat pilnībā ievērojis YouTube un DSGVO noteikumus. Tādējādi jūs izveidojat pamatu tam, ka jūsu vietnei nevar uzbrukt datu aizsardzības darbinieki un konkurenti.

3. Izmantojiet paplašināmu datu aizsardzības režīmu

YouTube videoklipa iegulšana savā vietnē ir vienkārša pat nespeciālistam. Tas darbojas šādi:

  1. atlasiet atbilstošo video
  2. nospiediet pogu “Koplietot”.
  3. atlasiet opciju “Iegult”.
  4. Izmantojiet opciju “Rādīt vairāk”.
  5. izvēlieties režīmu “paplašināta datu aizsardzība”.
  6. Pārbaudiet izveidoto saiti
Iespējot uzlabotā konfidencialitātes režīma opciju, iegulstot YouTube videoklipu

Atšķirībā no klasiskās iegulšanas saites tiek ģenerēta īpaša saite: ja saite parādās ar URL www.youtube-nocookie.com, varat būt pārliecināts, ka YouTube sīkfaili tiek izmantoti saskaņā ar GDPR un ka jūs rīkojaties saskaņā ar saskaņā ar datu aizsardzības noteikumiem. (Svarīgi: joprojām ir nepieciešama piekrišana YouTube iegulšanai!)

4. Izmantojiet piekrišanas pārvaldnieka dinamisko satura bloķēšanu

Ja savā vietnē izmantojat piekrišanas pārvaldnieku kā sīkfailu reklāmkarogu, mēs varam automātiski bloķēt YouTube videoklipu un tā vietā parādīt priekšskatījuma attēlu. Ja lietotājs vēl nav apstiprinājis YouTube, viņš ir aizsargāts un tajā pašā laikā redz to, ko viņš varētu redzēt šajā brīdī (ti, YouTube videoklipa priekšskatījumu), kā arī iespēju skaidri aktivizēt šo videoklipu.

Veiciet pārbaudi: ja vēl neesat piekritis pakalpojumam YouTube mūsu vietnē, tagad jums vajadzētu redzēt priekšskatījumu šeit:

Ja jau esat piekritis pakalpojumam YouTube mūsu vietnē, rīkojieties šādi: Noklikšķiniet uz piekrišanas pārvaldnieka ikonas apakšējā kreisajā stūrī, lai izsauktu sīkfailu iestatījumus, noņemiet atzīmi no YouTube un saglabājiet. Pēc tam ļaujiet lapai atkārtoti ielādēt.

5. Pārbaudiet alternatīvas

Dažreiz nav absolūti nepieciešams, lai tas būtu YouTube videoklips, kas jāiegulst vietnē. Videoklipus var ievadīt arī ar klasisko HTML

bieži uzdotie jautājumi

Vai neesat pārliecināts, vai jums ir nepieciešams CMP?

Lai palīdzētu jums saistībā ar tādām lietām kā GDPR, CMP un piekrišana, šeit esam apkopojuši visbiežāk uzdotos jautājumus.

Mēs ļoti labi pārzinām pakalpojumu YouTube un sīkfailus vai YouTube un GDPR gan tehniski, gan juridiski. Mēs esam partneris, ar kuru jūs varat likumīgi integrēt videoklipus no YouTube savā vietnē, izmantojot sīkfailu piekrišanu.

Ne vienmēr, jo viņiem ir tādas pašas datu aizsardzības problēmas . Metodes, kas uzlabo datu aizsardzību vietnē Vimeo, parasti ir piemērotas arī lielākai datu aizsardzībai pakalpojumā YouTube.

Daži uzņēmumi to ņem vērā, jo nevēlas pārkāpt datu aizsardzību. Taču YouTube videoklipi ir efektīvi : integrēti vietnē, tie piedāvā lietotājiem pievilcīgu pievienoto vērtību, un YouTube integrāciju var īstenot GDPR saderīgā veidā.

YouTube sīkfaili ir izsekošanas veids. Tomēr ne visa izsekošana ir aizliegta. Ir arī izsekošana, kas ir pieņemama saskaņā ar datu aizsardzības tiesību aktiem ar attiecīgā lietotāja piekrišanu — tā sauktā YouTube sīkfailu piekrišana. Ar šo piekrišanu datu vākšana, izmantojot izsekošanu, izmantojot YouTube videoklipus, tiek īstenota saskaņā ar GDPR.

Eiropas Savienības Vispārīgā datu aizsardzības regula attiecas uz ikvienu , kas vāc, glabā un apstrādā fizisku personu datus. Tas attiecas gan uz uzņēmumiem, gan uz visām citām iestādēm, kas to dara. Jo īpaši GDPR noteikumi attiecas uz automātisku datu vākšanu un lietotāju izsekošanu mūsdienu tiešsaistes jomā.

Lūdzu, ņemiet vērā, ka mēs nevaram sniegt juridiskas konsultācijas. Daži šī FAQ punkti laika gaitā var mainīties vai arī tiesas tos interpretē atšķirīgi. Tāpēc vienmēr jākonsultējas ar savu juristu!


vairāk komentāru

New regulations US 2024
Pa labi

Jaunie ASV privātuma likumi stājas spēkā 2024. gadā: atjauniniet savus ASV konfidencialitātes iestatījumus

Amerikas Savienotajās Valstīs jauni datu aizsardzības likumi stāsies spēkā 2024. gada otrajā pusē — Floridā, Teksasā, Oregonā un Montānā . Uzņēmumiem, kas darbojas šajos štatos vai kuriem ir klienti šajos štatos, ir jāpārskata sava datu aizsardzības prakse, lai nodrošinātu atbilstību jaunajiem datu aizsardzības likumiem. Lai atvieglotu šo procesu, šajā rakstā vispirms paskaidrosim, kur informācijas panelī var […]
Ģenerālis, Jauns

consentmanager Tool Spotlight: integrācijas opcijas CMP informācijas panelī

Šī mēneša rīka uzmanības centrā mēs sīkāk aplūkojam integrācijas līdzekļus, kas ir atrodami jūsu consentmanager CMP informācijas panelī. Tie ir ilgstoša izstrādes darba rezultāts starp consentmanager un attiecīgajiem rīkiem, kas nozīmē, ka mēs varam piedāvāt saviem lietotājiem iespēju aktivizēt integrāciju ar vienkāršu klikšķi tieši viņu CMP informācijas panelī. Jaunākās opcijas ietver Google Consent Mode v2 integrāciju, […]